• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Jen streaming nestačí. Comcast chystá nový sportovní kanál pro kabelové a satelitní operátory

Juraj Koiš Publikováno 7. 8. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled na město Filadelfie, kde má svou centrálu skupina ComCast. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor David Mark

Jeden z globálně nejvýznamnějších pay-tv operátorů Comcast chystá nový sportovní kanál, jenž bude určen pro tradiční pay-tv operátory. Comcast už společně se svou dceřinou televizí NBC provozuje streamingovou službu Peacock, do které investuje miliardy dolarů s cílem přilákat platící diváky. S tímto cílem nakoupil Comcast i mnoho různých sportovních práv, a přináší i významnou porci velmi žádaných přenosů například z basketbalové soutěže NBA.

Vedení Comcastu si uvědomilo, že jen samotný placený streaming sportovních zápasů nestačí. Proto tato společnost hledá cestu, jak dostat atraktivní sportovní přenosy i k dalším skupinám diváků. Jednou z cest je tradiční placená televize, která má stále ještě velmi silnou pozici na mnoha trzích, kde Comcast působí.

Satelitní a kabelový byznys je stále velmi lukrativní, a to nejen v USA. Orientace na atraktivní zpoplatněné sportovní přenosy v lineárních platformách je obzvlášť silná i v Jižní Americe nebo v Evropě. Právě proto je v plánu spuštění nového lineárního sportovního kanálu, který by nabídl tradičním pay-tv operátorům s cílem získat další prostředky z poplatků za šíření. Tyto poplatky fungují tak, že kabeloví, satelitní a IPTV operátoři platí televizním společnostem za to, že mohou jejich programy nabízet svým klientům. Pay-tv operátor nejprve vyinkasuje poplatek od svého platícího diváka, a následně velkou část tohoto poplatku zaplatí dotyčné televizní společnosti.

Comcast má s provozem tradičních sportovních kanálů bohaté zkušenosti. Na americkém trhu provozoval dlouhodobě největší síť regionálních sportovních televizí Comcast SportsNet. Tyto kanály ještě i dnes vysílají pod názvem NBC Sports. Provoz celostátně působícího kanálu NBC Sports byl sice ukončen z důvodu nedostatečného portfolia sportovních přenosů, které lze šířít v celé zemi bez blackoutů. Ovšem regionální sportovní televize v USA zůstaly a patří nejdůležitějším vysílacím partnerům velkých profesionálních sportovních asociací jako jsou NBA, NHL nebo MLB.

Tyto regionální sportovní sítě mají v hierarchii sportovních práv přednost před celostátními televizemi, a mohou vysílat všechny sportovní přenosy profesionálních klubů v oblasti, kde primárně působí. Na rozdíl od celostátních televizí tak regionální sítě nemusí přenosy začerňovat, a navíc mají zajištěny prakticky nejvyšší příjmy od pay-tv operátorů prostřednictvím poplatků za šíření.

Comcast provozuje několik významných sportovních stanic i na evropském trhu. Stále ještě kontroluje britskou a italskou placenou televizi SKY, která má desítky sportovních i filmových a seriálových kanálů. Stáhl se pouze z německého a rakouského trhu, kde tamní placená televize SKY přešla pod RTL, ovšem bude i nadále působit pod svou původní značkou.

Nový sportovní kanál by měl být k dispozici kabelovým, satelitním a IPTV operátorům nejen v rámci větších balíčků, ale i samostatně. Comcast nechce nutit operátory k odebírání dalších programů, o které by nemusel být mezi diváky zájem. Díky tomu bude možné tyto stanice odebírat jednotlivě, a zřejmě i na placené bázi. Na konkrétní podmínky tohoto produktu si potenciální zájemci budou muset ještě počkat.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhukabelová televizeplacená televizesatelitní televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Podzimní novinky na Primě: rodinný seriál Polabí, kriminální Mladá krev a návrat show Ano, šéfe! Po devíti letech
Juraj Koiš 1. 8. 2025
Česká televize na podzim: StarDance na cestách, nové i známé seriály
Juraj Koiš 29. 7. 2025
Mohlo by vás zajímat
Bezplatná německá televize Sport1 se postupně mění v lifestyle kanál. Obsahově ji nahrazují stanice RTL a Pro7
7. 8. 2025
YouTube obsahově konkuruje televizím. V počtu odsledovaných minut ovšem dominují tradiční TV společnosti
4. 8. 2025
Služba Oneplay zařazuje všechny sportovní kanály od CANAL+, nabídne komplet Premier league
4. 8. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Jen streaming nestačí. Comcast chystá nový sportovní kanál pro kabelové a satelitní operátory
    • Bezplatná německá televize Sport1 se postupně mění v lifestyle kanál. Obsahově ji nahrazují stanice RTL a Pro7
    • FilmBox láká na premiéru Legend of the Seeker - Tajemství Pravdy

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter