• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Svět streamingu: Priority diváků se mění, už nepotřebují předplatné několika platforem současně

Juraj Koiš Publikováno 26. 1. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Prémiový streaming představuje velmi náročné konkurenční prostředí, a to zvláště na americkém trhu. Většina relevantních hráčů, kteří spolu soutěží o přízeň platícího publika, až donedávna předpokládala, že americké domácnosti si budou předplácet několik různých streamingových služeb současně. Efekt několika předplatných se však postupně vytrácí, a domácnosti si stále výrazněji začínají kontrolovat své výdaje. V případě streamingu to znamená, že jedna domácnost si nyní už neplatí 4 a více různých služeb současně, ale méně než tři služby. S tímto závěrem přichází průzkumná agentura Omnia research, která dlouhodobě vyhodnocuje trendy v oblasti placeného streamingu.

Zajímavé však je, že američtí diváci i přes postupné omezování placených služeb sledují stále více streamovaného obsahu na svých zařízeních. Na americkém trhu totiž probíhá i ostrý konkurenční boj neplacených platforem, tzv. FAST Channels, které jsou stále populárnější a rozšířenější. I na trhu neplacených internetových televizí však dochází k viditelným změnám, a jejich obsah už není tak atraktivní jako býval v předchozích letech.

Ohromnou výhodou FAST platforem z pohledu diváků je to, že k jejich sledování nepotřebujete kreditní kartu ani předplatné, a ve většině případů se nemusíte do těchto platforem ani nijak registrovat. Můžete si jen nainstalovat aplikaci, a rovnou začít sledovat stovky dostupných kanálů.

Neplacené FAST platformy momentálně zažívají obrovský boom, ale divák se musí smířit s tím, že úroveň vysílaného obsahu v těchto platformách klesá. Po posledních třech růstových letech nyní FAST platformy postupně stahují zajímavý archivní obsah, a nahrazují jej levnějšími, méně atraktivními pořady, které navíc rozprostřou na plochu většího počtu programů. Tím sice stoupá počet kanálů, jejich obsahová kvalita však výrazně klesá.

Různé FAST platformy postupně stahují zajímavý archivní obsah, a nahrazují jej levnějšími, méně atraktivními pořady, které navíc rozprostřou na plochu většího počtu programů. Tím sice stoupá počet kanálů, jejich obsahová kvalita však výrazně klesá.

Největší a nejznámější FAST platformou je služba Pluto TV. Prezentační fotografie k partnerství Pluto TV s výrobcem chytrých televizorů LG

Free streaming jako cesta k přilákání diváka k prémiovým platformám?

FAST služby jsou velmi zajímavým doplňkem tradičního lineárního sledování televize. Jsou zároveň i velmi zajímavým nosičem reklamy. Provozovatelům mohou přinést významné zhodnocení archivního obsahu, který by už nemělo smysl nabízet v placených platformách. Ovšem kvůli výrazné fragmentaci na trhu placených streamingových služeb roste i tlak na to, aby jim neplacené služby v boji o diváka tak výrazně nekonkurovaly.

Proto u těchto free služeb postupně dochází k obsahové obměně, aby diváci neměli motivaci u nich dlouhodobě setrvat. Primárním cílem každé mediální skupiny je totiž získat přízeň platícího diváka, a to zvláště v situaci, kdy už i placené služby vysílají reklamu. Free streaming tak bude stále více prostředkem, jak diváka přilákat k zaplacení předplatného u prémiových platforem.

To však zároveň znamená, že provozovatelé bezplatných se dostanou jen k velmi omezené porci prémiového obsahu. Zjednodušeně řečeno, prémiové filmy a seriály se ve FAST platformách postupně omezí jen na „ochutnávky“ prvních dílů nových sérií.

Náhradou za stažený obsah ve FAST platformách mohou mít méně atraktivní tituly, které lze efektivně rotovat – tedy archivní dokumenty, starší seriály, lifestylové pořady, neustále opakované denní talkshows a vysoký počet hudebních televizí. Tento trend lze vidět už nyní v největší bezplatné službě Pluto TV, která neustále přidává nové programy, ale ve většině případů kombinuje obsah, který už je rozprostřen na jiných kanálech. Podobnou cestou se ubírají i další konkurenční platformy.

Pokud by vás zajímaly další informace ze světa neplacených internetových streamingových platforem, podívejte se na naši starší analýzu, kde tyto služby představujeme: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?

Primárním cílem každé mediální skupiny je totiž získat přízeň platícího diváka, a to zvláště v situaci, kdy už i placené služby vysílají reklamu. Free streaming tak bude stále více prostředkem, jak diváka přilákat k zaplacení předplatného u prémiových platforem.
Další informace: Podíl zrušených a nových předplatných se postupně vyrovnává
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropafast channelsiptv freeiptv operátorsvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Pár slov k úmrtí zakladatele značky TechniSat Petera Leppera
Čtěte dále

Pár slov k úmrtí zakladatele značky TechniSat Petera Leppera

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter