• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Diváci uvedli, že jsou přehlceni reklamou, proto jdou ke streamingu. Tam si je reklama najde taky

Juraj Koiš Publikováno 12. 10. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Vždy je zajímavé, když se nějaká agentura nebo průzkumník zaměří na zkoumání pocitů diváků ohledně videoreklamy. Je přirozené, že divák odpoví, že reklamy je všude příliš, protože subjektivně i objektivně to je mnohdy pravda. Diváci však kvůli přehlcení reklamou přechází od tradiční lineární televize k prémiovým streamingovým službám. A největší globální značky jim postupně servírují reklamy i tam.

Každý streamingový hráč působící globálně má různou motivaci pro zařazení reklamy. Netflix chce přilákat nové diváky, jimž nabízí výhodnější cenu. Disney+ potřebuje snížit ztráty. Amazon Prime Video má za cíl vydělat víc peněz díky exkluzivnímu sportovnímu vysílání.

Globální lidr Netflix je z tohoto pohledu v nejlepší pozici. Pro něj je reklama jen prostředkem k zavedení levnějších balíčků, a tím i k získání diváků, kteří by Netflix za vyšší cenu nikdy nesledovali. Proto se reklama zobrazuje pouze těm, kdo zaplatí nejméně. Pokud jste si však už předtím platili prémiové předplatné, zavedení reklamy se vás nijak nedotklo.

U Disney+ je situace odlišná. Tato platforma prodělala už miliardy dolarů, a reklama je pro ni způsob, jak alespoň částečně snížit další hrozící ztráty. Disney+ ovšem nemá tak loajální předplatitelskou bázi jakou má Netflix. I tak ale musí zariskovat, a reklamy uživatelům servírovat. Je to pro něj velmi nutné obchodní rozhodnutí.

V poněkud jiné situaci je však Amazon se svou službou Prime Video. Ten reklamy doposud neměl, ovšem od příštího roku je už určitě zavede, prozatím v Severní Americe a na Britských ostrovech. Jako jediný však nenabídne sníženou cenu reklamního balíčku, ale přinutí klienty, aby si připlatili za vyšší balíčky bez reklam. Cena základního předplatného tedy zůstane stejná, jen se všem uživatelům začnou od ledna 2024 zobrazovat reklamy. Kdo nebude souhlasit, může si připlatit, a nebo – odejít.

Rozhodnutí Amazonu souvisí s tím, že společnost v těchto letech investuje miliardy dolarů do sportovních vysílacích práv, a potřebuje, aby se jí tyto peníze alespoň částečně vrátily.

Nicméně, samotní diváci streamingové služby nejsou tímto rozhodnutím příliš nadšeni. Vyplývá to alespoň z průzkumu YouGov na britském publiku uživatelů, kteří uvedli, že službu Prime Video využívají. Diváci většinově souhlasí s tvrzením, že pokud některá streamingová služba zařazuje reklamu, měla by svůj obsah nabídnout zdarma, nebo za velmi nízký poplatek. A rovněž nepřekvapí, že až 65 procent uživatelů služby uvádí, že už nyní se cítí být „bombardováni reklamou“. To je také důvod, proč jsou ochotni místo tradiční televize platit za prémiový streamingový obsah.

Otázkou ovšem je, jaké další částky budou lidé ochotni připlácet za prémiový streaming bez reklamy. YouGov zatím neprovedl podobný výzkum, nicméně je jasné, že diváci už dnes neplatí za streaming tak ochotně jako v minulosti. Mnohem více si vybírají, kterou streamingovou službu si nechají, a kterou zruší. Rozšířené je i postupné střídání služeb vždy po měsíci.

Diváci většinově souhlasí s tvrzením, že pokud některá streamingová služba zařazuje reklamu, měla by svůj obsah nabídnout zdarma, nebo za velmi nízký poplatek. A rovněž nepřekvapí, že až 65 procent uživatelů služby uvádí, že už nyní se cítí být „bombardováni reklamou“. To je také důvod, proč jsou ochotni místo tradiční televize platit za prémiový streamingový obsah.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
disney plusevropaiptv operátornetflixplacená televizesvět streamingutelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Česká televize představila nový komunikační tým i novou tiskovou mluvčí
Čtěte dále

Česká televize představila nový komunikační tým i novou tiskovou mluvčí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter