• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Značka UPC definitivně skončila i v Polsku. Aktivní zůstala už jen na Slovensku

Juraj Koiš Publikováno 1. 9. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Variace loga, kterou využívají někdejší společnosti Liberty Global včetně německé skupiny Unitymedia. Autor ilustrační fotografie: David Mark, Pixabay.com. Úprava TVKOMPAS.cz

Konec srpna znamenal i definitivní konec pro značku UPC na trhu placené televize v Polsku. Nově se tato služba identifikuje jako Play podle stejnojmenného polského telekomunikačního operátora patřícího skupině Illiad. Polský trh placené televize tak pokračuje bez jedné z nejvýznamnějších značek, která ovlivnila miliony domácností napříč Evropou. Výrazně vyšší popularity však v Polsku získaly jiné značky placené televize. Zejména tamní pobočka CANAL+ od francouzské skupiny Vivendi nebo značka Polsat, která se z celoplošné televize transformovala ve významnou telekomunikační společnost a pay-tv platformu.

Značka UPC od skupiny Liberty Global se tak stáhla prakticky ze všech evropských trhů s výjimkou Slovenska. Liberty Global sice i nadále vlastní operátory placené televize v několika zemích, pod značkou UPC však poskytuje služby jen u našich východních sousedů.

Zajímavá situace nastala v posledních čtyřech letech ve Švýcarsku, kde Liberty Global navzdory původním plánům zůstala, a dokonce koupila i konkurenčního operátora Sunrise, kterému původně chtěla své švýcarské operace sama odprodat. Liberty Global se sice o koupi důležitého konkurenta Sunrise pokoušela už několikrát v minulosti, vzájemný obchod se však podařil až v době, kdy byla Liberty Global prakticky na odchodu.

Doporučená analýza: Příběh UPC ve Švýcarsku. Odpisovaný operátor se může stát trhovou jedničkou

Původní plán totiž počítal s tím, že veškeré švýcarské operace získá právě skupina Sunrise. Významní akcionáři se však ostře postavili proti, a z celého obchodu nakonec sešlo. Management Liberty Global nakonec přehodnotil svůj plán, a na švýcarském trhu se rozhodl setrvat. A nakonec sám koupil svého konkurenta za více než 7 miliard dolarů.

O plánovaném odchodě a následném setrvání Liberty Global a UPC na švýcarském trhu jsme psali v několika textech na TVKompas.cz, jednotlivé články jsou uloženy pod štítkem UPC Sunrise.

Zajímavé ovšem je, že akvizice konkurenta nebyla jedinou změnou v dlouhodobém plánu. Původně se totiž počítalo s tím, že Liberty Global po svém setrvání na švýcarském trhu ponechá „v provozu“ i svou značku UPC. Nakonec však od toho upustila, a veškeré produkty a služby přesunula pod značku Sunrise.

Web UPC je ve Švýcarsku i nadále v provozu, jsou však na něm pouze informace o tom, že všechny aktivity budou nyní probíhat pod značkou Sunrise.

Další informace: Všechny články mapující průběh jednání mezi UPC Schweiz a Sunrise Communications
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální kabelová televizeevropakabelová televizekabelový operátorpolsko


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
9. 9. 2025
Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
9. 9. 2025
Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
5. 9. 2025
Svět streamingu: Kolik lidí sdílí streamingové služby?
Čtěte dále

Svět streamingu: Kolik lidí sdílí streamingové služby?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
    • Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
    • Platforma Plex informovala o možném úniku údajů, uživatelé si musí změnit heslo

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter