• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Zvýšení cen u streamingových služeb může některé diváky odradit. Až 60 procent uvažuje o změně

Juraj Koiš Publikováno 26. 8. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Online streaming. Ilustrační foto Pixabay.com

Streamingový gigant Netflix před týdnem odhalil nový ceník pro Českou republiku. Celkem očekávatelně zdražil, a nejen na zdejším trhu. U všech tarifů jde o zvýšení cen zhruba o 20 procent. Podobné zvýšení však Netflix realizuje i na dalších trzích. Může využít faktu, že jako jediný je dlouhodobě v zisku, jeho konkurenti strádají. Po zvýšení cen přitom paradoxně bude následovat přehodnocení nákladů na původní tvorbu. Cílem managementu je zvýšit příjmy a snížit náklady, díky čemuž by měl zisk společnosti kontinuálně růst i nadále.

Celkem očekávatelně se objevují nesouhlasné ohlasy na sociálních sítích. Mnoho příznivců prémiového streamingu mluví o tom, že uvažují o změně svého předplatného, případně o přehodnocení předplacených balíčků u konkurence. Vedoucímu hráči streamingového trhu Netflixu by tento vývoj neměl nijak uškodit. Značka Netflix je na vrcholu „nepostradatelných služeb“ podle několika průzkumů. To v praxi znamená, že současní předplatitelé jsou ochotni si Netflix ponechat za všech okolností, a radši se vzdají jiné konkurenční služby.

K tématu: Jak se vyvíjely ceny streamingových služeb? Nejvíc v průběhu let zdražil Netflix a Apple TV+

Podle některých průzkumů až 60 procent klientů různých streamingových služeb v USA udává, že kvůli rostoucím cenám uvažují o změně. Přístup k různým filmovým a seriálovým platformám je pro tyto diváky i nadále velmi důležitý. Otázkou je však celková cena, kterou jsou ochotni zaplatit. Průměrná americká domácnost má placené účty u více než tří streamingových služeb. Některé průzkumy dokonce udávají více než 6 nebo 7 služeb současně na každou domácnost. Tento dlouhodobý růst počtu předplatných však může časem vymizet vzhledem k tomu, že lidé si stále víc uvědomují rostoucí náklady na podobné mediální služby.

Trh prémiového streamingu navíc čelí velmi významné konkurenci v podobě bezplatných lineárních kanálů šířených přes internet. Tzv. FAST kanály si získaly ohromnou popularitu díky tomu, že přináší stovky kanálů s různým archivním obsahem, ale s velmi omezeným množstvím reklam. FAST platformy jsou tak velmi vítanou alternativou k placeným streamingovým službám.

Určitá část diváků přitom v minulosti opustila drahou kabelovou televizi, aby ji vyměnili za tehdy ještě velmi levné streamingové služby. Dnes se však karta obrací, a pokud sečtete měsíční náklady na 4 a více streamingových služeb, dostáváte se v kontextu amerického trhu k ceně průměrného programového balíčku placené kabelové televize.

Kabelové společnosti přitom nabízí divákům hodnotnější doplňkový obsah, například sportovní přenosy, které jsou ve streamingu hůře dostupné. A většina kabelových operátorů dává svým klientům jako benefit přístup k některým streamingovým platformám, například k Paramount+ nebo Disney+. Tento přístup je v ceně kabelového televizního balíčku, aby klient neodešel od kabelového operátora úplně.

Doporučená analýza: Jediným vítězem „streamingových válek“ je Netflix. Konkurenti strádají, včetně Apple TV+
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
Juraj Koiš 29. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
5. 9. 2025
Služba MAGENTA TV zařadila stanice CANAL+ Sport 2 a 3, prodloužila CANAL+ Action
5. 9. 2025
Spark TV vysílá původní dramatickou sérii stanice Sky Atlantic
4. 9. 2025
Play-off Ligy mistrů UEFA: odvety Slavie, Sparty a Slovanu Bratislava na stejných programech jako před týdnem
Čtěte dále

Play-off Ligy mistrů UEFA: odvety Slavie, Sparty a Slovanu Bratislava na stejných programech jako před týdnem

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
    • Libor Bouček od příštího týdne v nové roli v soutěži Na lovu
    • Služba MAGENTA TV zařadila stanice CANAL+ Sport 2 a 3, prodloužila CANAL+ Action

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter