• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Warner Bros. Discovery vrátil značku HBO Max, ovšem Paramount oslabuje svůj Showtime

Juraj Koiš Publikováno 24. 6. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Paradoxně, značka Showtime je dnes mnohem silnější mimo USA, a dokonce je přítomna i v několika evropských zemích. Skupina Paramount ji totiž licencuje partnerským operátorům a televizím. Čeští a slovenští diváci se mohou s touto značkou setkávat díky streamingové platformě SkyShowtime.

Dálkový ovladač chytré televize. Ilustrační foto, autor Eric McLean, fotobanka Unsplash.com

Globální mediální společnosti v důsledku příklonu ke streamingu mění své dlouhodobě zavedené značky, a to někdy i opakovaně. Nedávno jsme psali o tom, jak se skupina Warner Bros. Discovery rozhodla vrátit ke značce HBO Max poté, co jí nezafungovala samostatná streamingová značka Max. Nově má tato služba opětovně v názvu i zkratku HBO. Tato značka má přitom v USA velmi dlouhou tradici. První televizní kanál pod značkou HBO zahájil vysílání již v roce 1972! Proto bylo velmi překvapivé, když skupina Warner Bros. Discovery tuto značku původně opustila, a chtěla celý svůj streamingový byznys zastřešit pouze značkou Max.

Nicméně nakonec se vše vrátilo do původního stavu, a klienti streamingové služby Max mohou znovu využívat službu i pod názvem HBO Max. Návrat původní značky je sice pozvolný, ovšem slovo HBO může ke streamingu přilákat výraznější skupiny diváků než jen samotné označení Max.

Poněkud jinou cestou se ovšem ubírá konkurenční mediální skupina Paramount, která sdružuje aktivity americké televizní společnosti CBS a velmi významné pay-tv skupiny Viacom. Jejich spojení pod značku Paramount před několika lety přirozeně přineslo i zrod zcela nové streamingové služby Paramount+, která na americkém trhu nahradila několik významných služeb. Jednou z nich byla například služba CBS All Access, ovšem velmi významnou značkou byla i prémiová placená stanice Showtime. Ta má na americkém trhu podobně silnou tradici jako zmíněné HBO. Nicméně skupina Paramount se i tak rozhodla značku Showtime výrazně upozadit.

Značka Showtime přitom na americkém trhu prakticky přestala působit, jelikož ji zastínila Paramount+. Samostatná streamingová aplikace Showtime byla nahrazena právě aplikací Paramount+, a k tomu i prémiová stanice Showtime přišla o svůj název a poslední rok a půl se identifikuje krkolomným názvem Paramount+ with Showtime. Nyní ovšem skupina Paramount vyjmula značku Showtime z názvu svých streamingových tarifů, čímž dala najevo, že hodlá dlouhodobě komunikovat pouze brand Paramount+..

Paradoxně, značka Showtime je dnes mnohem silnější mimo USA, a dokonce je přítomna i v několika evropských zemích. Skupina Paramount ji totiž licencuje partnerským operátorům a televizím. Čeští a slovenští diváci se mohou s touto značkou setkávat díky streamingové platformě SkyShowtime. Ovšem v Austrálii a v Asii vysílá pod značkou Showtime několik prémiových filmových stanic přesně po vzoru původních amerických kanálů.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
placená televizepoznámky a glosysvět streamingu


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix chce být kabelovou televizí. Zařazuje tradiční lineární TV programy
20. 6. 2025
Poznámka: Petr Mrzena přiznal, že žádal členy Rady ČT, aby za ředitele nevolili Milana Fridricha… a další zvláštnosti voleb
19. 6. 2025
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery vrátil značku HBO Max, ovšem Paramount oslabuje svůj Showtime
    • Analýza Atmedia: Hlavní TV obrazovka v domácnosti stále slouží hlavně ke sledování TV obsahu
    • Podcast O médiích: Ještě jednou o neúspěšné volbě generálního ředitele ČT

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter