Warner Bros. Discovery se mělo příští rok v dubnu rozdělit. Nyní o něj soupeří konkurenti
Ostrá konkurence na mediálním trhu občas způsobuje, že ani nejlépe placení manažeři a poradci se nevyhnou chybným rozhodnutím. Za nepříliš povedený krok lze považovat i sloučení kdysi konkurenčních skupin Discovery Communications a WarnerMedia pod jednu společnou značku Warner Bros. Discovery. O jejich sloučení se sice otevřeně nehovoří jako o neúspěchu, nicméně jsou zde jisté náznaky, že toto sloučení nezafungovalo tak, jak obě strany očekávaly.
Jedním ze zásadních nedostatků je fakt, že skupina dodnes provozuje několik streamingových platforem místo jedné společné. V některých zemích máte HBO Max, v jiných působí discovery+, a na některých trzích byly ještě donedávna k dispozici obě služby společně. To se ve světě fúzí a akvizic někdy stává. Skutečně není jednoduché sloučit dvě obří korporace pod jednu střechu. Každá větší společnost se specifická, a jejich společné fungování nemusí být efektivní a může výsledek může být rozpačitý.
Předpokladem pro toto tvrzení je fakt, že vedení skupiny Warner Bros. Discovery plánovalo příští rok v dubnu opětovné rozdělení na dvě různé skupiny – Warner Bros. A Discovery Global.
Cílem tohoto kroku mělo být umožnit každé z těchto společností, aby se soustředila na své klíčové silné stránky. Warner Bros. Se měl soustředit na produkci prémiových filmů a televizních pořadů a Discovery Global mělo i nadále spravovat portfolio placených programů a známých televizních značek Discovery Channel, Travel Channel nebo Food Network. Nárůst zájemců o akvizici celé skupiny Warner Bros. Discovery však vedl představenstvo k rozšíření svého strategického přezkumu.
Nyní je tedy na stole několik dalších možností. Mezi ně patří potenciální prodej celé společnosti, samostatné prodeje různých divizí Warner Bros. nebo Discovery Global nebo alternativní struktura, jako je fúze Warner Bros. s jinou konkurenční mediální skupinou a odštěpení Discovery Global jako menší samostatné společnosti.





