• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Únava diváků z placeného streamingu? Až 42 procent klientů se domnívá, že za streaming platí moc

Juraj Koiš Publikováno 25. 7. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

V globálním průzkumu, který sbíral data od platících klientů streamingových platforem v 11 zemích, se ukázalo, že až 42 % uživatelů se domnívá, že za streamovací platformy platí příliš moc. Další zajímavý údaj zní, že reklama v placených balíčcích je pro 52 procent lidí více či méně nepřijatelná.

Online streaming, VOD a OTT aplikace. Ilustrační foto Pixabay.com

Globální hráči na trhu prémiových streamingových platforem sice diváky přímo neztrácí, nicméně už několik průzkumů a studií potvrdilo, že se začíná projevovat určitá „únava“ klientů z placeného streamingu, v angličtině označovaná slovy „streaming fatigue“. V posledních týdnech došlo k potvrzení tohoto předpokladu v rámci studie Global Streaming Study 2025 poradenské společnosti Simon-Kucher. Až 42 % uživatelů v průzkumu uvádí, že za streamovací platformy utratí příliš moc.

Samotná studie přitom byla založená na údajích od více než 12 000 uživatelů z 11 zemí ukazuje. Pokud tedy zprůměrujeme velikost vzorku, na každou zkoumanou zemi připadá zhruba 1100 respondentů.

Až 88 procent z nich sleduje stejný nebo větší objem streamovaného obsahu než v roce 2024 – tento trend zůstává meziročně stabilní. Přesto se začíná projevovat únava z předplatného: 35 procent uživatelů uvádí, že v příštích 12 měsících plánuje zrušit alespoň jednu službu.

Přibližně 48 procent z těch, kdo uvažují o zrušení minimálně jedné služby, zároveň říkají, že by zůstali, kdyby byly k dispozici levnější možnosti podporované reklamou. Reálně to ale znamená, že až pro 52 procent respondentů je reklama v placených streamingových balíčcích více či méně nepřijatelná.

Studie zároveň přináší poznatek o tom, že i mladší diváci začínají stále více vnímat přínos lineárního – tedy živě vysílaného obsahu – v streamingových platformách, pokud je tento obsah poskytován bezplatně nebo za určitý jednorázový poplatek. Přibližně 30 procent uživatelů považuje živé přenosy – od sportu a koncertů až po aktuální zprávy a kulturní události – za „velmi atraktivní“.

Stále oblíbenější jsou u některých diváků i streamingové programové balíčky poskytované prostřednictvím telekomunikačních operátorů. Až 51 procent celosvětových předplatitelů uvádí, že podobné balíčky služeb, tzv. „bundly“, využívá.

Zejména poslední údaj je velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na českém trhu je využití streamingu v kombinaci s jinými službami telekomunikačních operátorů poměrně nízké. Zástupci někdejší platformy Voyo – dnes Oneplay – i zástupci konkurenční služby prima+ se v minulosti vyjádřili, že podíl klientů, kteří si platí jejich prémiové balíčky přes jiného operátora, tvoří zhruba 15 procent.

Jak je vidět na příkladech ze zahraničí, potenciál bundlingu telekomunikačních služeb s prémiovými streamingovými službami je výrazně vyšší.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorsvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Streaming a internetová televize přináší úžasné inovace. Tradiční televizní příjem však oceníte v mnoha situacích
Juraj Koiš 21. 7. 2025
Kanál FilmBox Stars oživuje legendární české krimi filmy
Juraj Koiš 22. 7. 2025
Mohlo by vás zajímat
Služba Pecka.TV zdvojnásobila počet zařízení, na nichž lze sledovat obsah současně
25. 7. 2025
Služba Pluto TV zvažuje omezení své klíčové funkcionality
24. 7. 2025
Omezení přetáčení reklam na Slovensku se už týká obou velkých komerčních televizí
22. 7. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Únava diváků z placeného streamingu? Až 42 procent klientů se domnívá, že za streaming platí moc
    • Služba Pecka.TV zdvojnásobila počet zařízení, na nichž lze sledovat obsah současně
    • Služba Pluto TV zvažuje omezení své klíčové funkcionality

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter