Únava diváků z placeného streamingu? Až 42 procent klientů se domnívá, že za streaming platí moc
V globálním průzkumu, který sbíral data od platících klientů streamingových platforem v 11 zemích, se ukázalo, že až 42 % uživatelů se domnívá, že za streamovací platformy platí příliš moc. Další zajímavý údaj zní, že reklama v placených balíčcích je pro 52 procent lidí více či méně nepřijatelná.

Online streaming, VOD a OTT aplikace. Ilustrační foto Pixabay.com
Samotná studie přitom byla založená na údajích od více než 12 000 uživatelů z 11 zemí ukazuje. Pokud tedy zprůměrujeme velikost vzorku, na každou zkoumanou zemi připadá zhruba 1100 respondentů.
Až 88 procent z nich sleduje stejný nebo větší objem streamovaného obsahu než v roce 2024 – tento trend zůstává meziročně stabilní. Přesto se začíná projevovat únava z předplatného: 35 procent uživatelů uvádí, že v příštích 12 měsících plánuje zrušit alespoň jednu službu.
Přibližně 48 procent z těch, kdo uvažují o zrušení minimálně jedné služby, zároveň říkají, že by zůstali, kdyby byly k dispozici levnější možnosti podporované reklamou. Reálně to ale znamená, že až pro 52 procent respondentů je reklama v placených streamingových balíčcích více či méně nepřijatelná.
Studie zároveň přináší poznatek o tom, že i mladší diváci začínají stále více vnímat přínos lineárního – tedy živě vysílaného obsahu – v streamingových platformách, pokud je tento obsah poskytován bezplatně nebo za určitý jednorázový poplatek. Přibližně 30 procent uživatelů považuje živé přenosy – od sportu a koncertů až po aktuální zprávy a kulturní události – za „velmi atraktivní“.
Stále oblíbenější jsou u některých diváků i streamingové programové balíčky poskytované prostřednictvím telekomunikačních operátorů. Až 51 procent celosvětových předplatitelů uvádí, že podobné balíčky služeb, tzv. „bundly“, využívá.
Zejména poslední údaj je velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na českém trhu je využití streamingu v kombinaci s jinými službami telekomunikačních operátorů poměrně nízké. Zástupci někdejší platformy Voyo – dnes Oneplay – i zástupci konkurenční služby prima+ se v minulosti vyjádřili, že podíl klientů, kteří si platí jejich prémiové balíčky přes jiného operátora, tvoří zhruba 15 procent.
Jak je vidět na příkladech ze zahraničí, potenciál bundlingu telekomunikačních služeb s prémiovými streamingovými službami je výrazně vyšší.