• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Tradiční televize bude i v nejbližších letech velmi silná. Placený streaming je významným doplňkem

Juraj Koiš Publikováno 15. 1. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Momentálně se zdá, že přechod diváků od lineární televize k placenému streamingu bude pomalejší než se očekávalo. Mladší ročníky streamují už dnes. Diváci nad 35 let – zejména aktivní lidé s rodinami – však kombinují streamingové služby se sledováním tradičních živých televizních programů.

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Pokud působíte ve světě tradičních televizních společností, terestrických operátorů nebo mediálních agentur, můžete si najít data, která potvrzují, že lineární televize je stále klíčová a její pozice bude velmi silná minimálně i v nejbližších 10 letech. Pokud ovšem působíte v oblasti placeného SVOD streamingu, i z této pozice můžete velmi významné trendy vedoucí k tomu, že streaming časem tradiční televizní vysílání převálcuje.

Zatím se však zdá, že přechod diváků od lineární televize k placenému streamingu bude pomalejší než se očekávalo. Mladší ročníky streamují už dnes. Diváci nad 35 let – zejména aktivní lidé s rodinami – však kombinují streamingové služby se sledováním tradičních živých televizních programů. Tradiční programy mohou samozřejmě přijímat i přes internet, nicméně v tomto případě se jejich sledovanost započítává do standardního televizní sledovanosti, tedy do standardního vysílání, a nikoliv do SVOD streamingu.

Souboj tradiční televize a streamingu na vyžádání je soubojem dvou světů, které chtějí udržet nebo získat většinovou pozornost diváka. Díky výraznému rozvoji živé placené televize přes internet lze však bezpečně tvrdit, že tradiční televizní programy mají stále rozhodující dosah na diváky, a tuto dominanci si udrží ještě dlouhá léta. Optimistické odhady hovoří až o 20 letech, ty více realistické se přiklánějí minimálně k 10 letům.

Zpomalení přechodu diváků od tradiční televize ke streamingu je už vnímáno jako přirozené. Lze to vysledovat nejen z investic, které tradiční televizní společnosti vkládají do původní tvorby, ale i z peněz, které si z reklamního trhu vyberou největší televizní skupiny. Streamingové platformy sice rovněž vydělají zajímavé peníze z reklamy, ovšem klíčem k růstu jejich příjmů budou i nadále přímé platby od diváků za obsah.

Nejvýznamnější televizní společnosti se o svou pozici rozhodně bát nemusí, nelineární streamingové služby je aktuálně neohrožují. Tradiční televize a streaming se mohou v nejbližších 10-20 letech výborně doplňovat, díky čemuž si tradiční televize doplní příjmy, o které by teoreticky přišly v důsledku odchodu diváků ke streamingu. I to je důvod, proč si každá významná televizní skupina zakládá vlastní placenou streamingovou platformu.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorpoznámky a glosypříjem televizesvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
12. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Jak se budou vyvíjet ceny placených streamingových platforem? Jedna studie naznačuje optimistickou míru
Čtěte dále

Jak se budou vyvíjet ceny placených streamingových platforem? Jedna studie naznačuje optimistickou míru

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter