• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Televizní trh se definitivně přizpůsobil Brexitu. Trvalo mu to dva roky

Juraj Koiš Publikováno 1. 9. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Podle organizace European Audiovisual Observatory se přelicencování evropských programů působících na základe licencí od britské regulační autority Ofcom dostalo na úrovně před Brexitem. Znamená to, že televizní trh se definitivně přizpůsobil okolnostem po Brexitu, ovšem trvalo mu to mnohem déle, než se původně uvažovalo. Většina společností totiž doufala, že dojde k vyjednání kompromisních podmínek, které jim umožní setrvat na evropském trhu i na základě britských vysílacích licencí, které byly v té době benevolentnější zejména z pohledu volnějšího vysílání reklamy.

Velká Británie oficiálně vystoupila z Evropské unie v prvním čtvrtletí roku 2020, ovšem reálné účinky na televizní trh se projevily až na začátku roku 2021. Mediální společnosti využívající výhod britského trhu pro distribuci svých programů do Evropy, musely své programy přelicencovat nejpozději k 1. lednu 2021. Většina z nich tak i skutečně učinila, jednalo se o necelou stovku programů patřících největším globálním mediálním skupinám.

Některé menší společnosti však čekaly až na poslední chvíli a byly nuceny své vysílání do Evropy krátkodobě pozastavit. Podle nynějších dat organizace European Audiovisual Observatory však lze říci, že Brexit v mediální oblasti definitivně skončil. Počet televizních stanic, které opouštějí britský trh, a žádají o evropské licence, se totiž dostal na předbrexitovou úroveň, jde tedy o jednotky provozovatelů.

Britský trh byl pro globální mediální skupiny velmi zajímavým teritoriem, jelikož sloužil jako nejvhodnější základna pro vysílání do Evropy. K oslovení britského i evropského publika totiž stačila jedna vysílací licence. Nyní však musí nadnárodní společnosti licencovat své programy i v některé jiné evropské zemi, nejčastěji v Nizozemsku.

Britská vysílací legislativa umožnila volnější vysílání reklam a teleshoppingu případně větší objem povolené “reklamní injektáže” v rámci zábavných pořadů a sportovních přenosů. Tento rozdíl se však v posledních dvou letech vyrovnal díky tomu, že i evropské země už upravily svou mediální legislativu tak, aby se více přiblížily pravidlům ve Velké Británii nebo v Severní Americe.

Nyní už je ve většině zemí EU zaveden neomezený počet reklamních minut v průběhu jedné vysílací hodiny. Klíčové je, aby celkový objem reklamy nepřesáhl 20 procent celodenního vysílacího času. Televizní společnosti díky tomu mohou odvysílat i více než 12 minut v určitých hodinách, což byl původně nepřekročitelný limit.

Archivní text: Až 70 procent TV stanic v Británii bude po Brexitu potřebovat nové vysílací licence
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
brexitevropasatelitní operátorsatelitní televizevelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Spojení Eurosportu a BT Sport v Británii pochovalo značku ESPN na tamním trhu
Čtěte dále

Spojení Eurosportu a BT Sport v Británii pochovalo značku ESPN na tamním trhu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter