Teletext v Norsku končí, nicméně ve Švédsku a v německy mluvících zemích se mu náramně daří
Budoucnost teletextu sice nemusí být v podobě samostatné platformy, nicméně může fungovat jako jedna ze služeb v rámci hybridního internetového vysílání. Tím se ale částečně eliminuje klíčová vlastnost teletextu, a tou je nezávislost na internetovém připojení. Teletextové informace se totiž šíří „vzduchem“, resp. je přímou součástí datového toku televizního programu v rámci terestrického, kabelového nebo satelitního vysílání.

Jednoduchý dálkový ovladač s teletextovým tlačítkem. Ilustrační foto, zdroj Pixabay.com, úprava TVKOMPAS.cz
Dny teletextu v Norsku jsou tedy sečteny, nicméně jak upozornil web BroadbandTV News, v sousedním Švédsku se teletextu náramně daří. Tamní veřejnoprávní televize SVT provozuje svůj teletext už 46 let – od roku 1979 – a rozhodně nemá v plánu jej ukončit.
Teletext je rovněž velmi populární i v německy mluvících zemích, především v samotném Německu a v Rakousku. U našich západních sousedů jej denně využívá přes 10 milionů lidí, a dokonce se teletext šíří i v rámci IPTV platforem. Loni jej do své platformy zařadila služba MAGENTA TV, protože diváci si teletext žádali. V České republice a na Slovensku provozují teletext veřejnoprávní televize.
Teletext je sice zastaralý, ovšem i v dnešní době má své místo
Teletext sice už několik let prokazatelně přesluhuje, ovšem v dnešní multimediální době má stále ještě svou nezastupitelnou roli. Pokud je totiž jeho struktura dobře navržena, může se stát velmi zajímavým doplňkem informační mozaiky pro diváky hledající rychlé zpravodajství. V teletextu se totiž můžete k požadovaným informacím dostat velmi rychle, stačí kombinace tří čísel na dálkovém ovladači. V průběhu „browsování“ teletextu vám jednotlivé stránky nabíhají rychle, neruší vás žádná vyskakovací nebo nevyžádaná reklama, a nerozptylují vás odkazy, resp. hyperlinky. Dostanete se k stručným a rychlým informacím, navíc bez nutnosti připojovat přijímač k internetu.
Pochopitelně, televizní společnosti se snaží dostat diváky pryč z teletextu směrem ke graficky a informačně bohatší platformě HbbTV, kde lze zobrazovat i fotografie, video a především interaktivní reklamu. A právě možnost zařazovat personalizovanou reklamu je důvodem, proč komerční televizní společnosti opustily teletext a přešly k HbbTV.
Teletext i přesto může fungovat dál, dokonce i v HbbTV, kde může plnit roli efektivního informačního zdroje bez reklam a přidaného balastu. Bude zajímavé sledovat, zda alespoň veřejnoprávní televize zachovají jeho omezenou podobu.