• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Streamovací platformy chtějí přesouvat diváky k levnějším balíčkům s reklamou. Prémiové balíčky se jim nevyplatí

Juraj Koiš Publikováno 2. 8. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Dálkový ovladač chytré televize. Ilustrační foto, autor Eric McLean, fotobanka Unsplash.com

Streamovací služby zvyšují ceny předplatného, aby přiměly diváky k přechodu k zdánlivě levnějším balíčkům podporovaným reklamou. Souvisí to se snahou o dosažení ziskovosti. Při výrazně rostoucích nákladech na obsah upřednostňují streamovací služby model, kdy si jejich klienti předplatí nové balíčky podporované reklamou. Ty mají tendenci v konečném důsledku generovat vyšší příjmy na jednoho uživatele než dražší balíčky bez reklam.

Cena levnějších balíčků s reklamou se obvykle odvíjí od úrovně, kde předtím byla cena prémiových balíčků. Jinými slovy, globální streamingové platformy mohou zvýšit ceny, a tím si zajistit lepší příjem z každého uživatele, aniž by výrazně musely zvyšovat úroveň nabízeného obsahu.

K podobnému závěru už dospělo několik na sobě nezávislých výzkumných agentur. Balíčky s reklamou jsou pro prémiové streamingové platformy výhodnější, protože díky tomu mohou zvýšit ceny bez přidání další hodnoty. Samotná hodnota dražších balíčků je už jen v tom, že jsou bez reklamy.

Glosa: Netflix je – a zatím zůstane – neohrožený

Pravděpodobnost, že si diváci zvolí streamingový balíček s reklamou, se liší podle platformy. Výrazně si tímto způsobem mohou pomoci především platformy Peacock nebo Paramount+, které se potřebují přiblížit k vyrovnanému hospodaření. Zatím jsou totiž ve výrazných ztrátách, a podobné konstatování platí i o službě Disney+.

Jediným vítězem streamingových válek je globální lídr Netflix. Ten si jako jediný může dovolit nespoléhat příliš na reklamní balíčky. Zároveň ale může nabídnout svým komerčním partnerům největší a nejvěrnější obecenstvo, které má pro inzerenty mnohem vyšší hodnotu. Díky tomu může Netflix zařazovat méně reklam než jeho konkurenti, při zachování stejné úrovně příjmů.

Netflix je ve velmi komfortní situaci. Kromě toho, že nemusí diváky výrazně obtěžovat reklamou, rovněž nemusí za každou cenu navyšovat příjmy. Místo toho jde cestou snižování nákladů, aby jeho zisk rostl i v případě přechodně nižších příjmů.

Nejvíc diváků, kteří využívají streamingové balíčky podporované reklamou, má služba hulu, která patří skupině Disney. Tato služba má mnohem víc klientů než konkurenční služby Peacock nebo Paramount+. Hulu z velké části těží z toho, že se orientuje především na tradiční lineární programy. Společnosti Peacock a Paramount+ sice mají vyšší podíl diváků v reklamních balíčcích, ovšem hulu jich má víc v absolutních hodnotách.

Největší nárůst počtu diváků podporovaných reklamou očekávají platformy Disney+ a Netflix. Zatím jen nižší procenta jejich abonentů využívají reklamní balíčky, proto je u těchto služeb největší prostor k růstu.

Související analýza: Jediným vítězem „streamingových válek“ je Netflix. Konkurenti strádají, včetně Apple TV+
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátorplacená televizepříjem televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Zanedlouho odstartují nejpopulárnější evropské fotbalové ligy. Telly nabízí zkušební předplatné na měsíc zdarma
Čtěte dále

Zanedlouho odstartují nejpopulárnější evropské fotbalové ligy. Telly nabízí zkušební předplatné na měsíc zdarma

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter