• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Streamingové služby v Evropě nabízí příliš mnoho britského obsahu na úkor jiných evropských tvůrců

Juraj Koiš Publikováno 23. 6. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Každá streamingová služba působící na území Evropské unie má dle platných norem nabízet minimálně 30 procent obsahu od evropských tvůrců. Vyžaduje to Evropská směrnice o audiovizuálních službách, která tímto způsobem chrání místní tvůrce na úkor globálních produkčních center v USA. Nyní se však ukazuje, že regulace není dostatečná, jelikož i na britském území jsou produkční centra a producenti, kteří nyní „válcují“ evropskou tvorbu v nabídkách streamingových služeb.

V jistém smyslu by šlo nad tím mávnout rukou, jelikož každý poskytovatel streamingu má právo nabízet svým divákům co jen chce. Divák nakonec rozhodne. Určitě se najdou i poměrně významné skupiny diváků v určitých zemích, kteří upřednostní sledování původní evropské tvorby na úkor britské nebo americké.

I přesto se však najde několik dobrých argumentů k vyjmutí britské tvorby z kvóty zahrnující evropskou tvorbu. Tím nejzásadnějším argumentem je fakt, že Velká Británie už není členem EU. A zároveň je významným produkčním centrem i pro americké producenty. Pokud by došlo k vyjmutí britské tvorby z povinné 30procentní kvóty, přinutilo by to streamingové giganty posílit obsah od dalších producentů v zemích EU.

Tím by se zároveň posílila „produkční diverzita“, a došlo by k vytvoření nových pracovních příležitostí i pro příslušníky nejrůznějších menšin a jiných skupin na území EU. A to je přece ultimativní cíl, po němž progresivisté volají. Tedy pokud tato svá poselství myslí skutečně vážně.

Psali jsme: Amazon si ve Francii zajistil přímo pohádkový kontrakt k zápasům Ligue 1
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv freeiptv operátornetflixtelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
9. 9. 2025
Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
9. 9. 2025
Platforma Plex informovala o možném úniku údajů, uživatelé si musí změnit heslo
8. 9. 2025
Zdravý rozum podle Francouzů: Zaplatíš 80 procent, dostaneš 20 procent. A nestěžuj si!
Čtěte dále

Zdravý rozum podle Francouzů: Zaplatíš 80 procent, dostaneš 20 procent. A nestěžuj si!

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
    • Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
    • Platforma Plex informovala o možném úniku údajů, uživatelé si musí změnit heslo

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter