• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Streamingové platformy podle některých dat mění návyky diváků

Juraj Koiš Publikováno 3. 9. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo sportovního kanálu DAZN2. Zdroj: Screenshot

Přesun atraktivního obsahu z tradiční lineární televize na streamingové platformy může přinést i určitou změnu v diváckých návycích. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil streamingový operátor DAZN působící mimo jiné na italském trhu. Platforma DAZN získala rozhodující část vysílacích práv k italské nejvyšší fotbalové soutěži. Po odvysílání dvou desítek přenosů z prvních dvou hracích dní platforma tvrdí, že až třetina diváků preferuje sledování obsahu přes mobilní telefon. Naproti tomu 68 procent diváků i nadále sleduje zápasy přes televizní obrazovku. Pokud tato data přeneseme do konkrétních čísel, zjistíme, že přechod diváků od tradiční televize k mobilu tabletu může být ještě výraznější.

Z dat za předchozí sezónu vyplývá, že v průměru až 6,7 milionu diváků sledovalo fotbalová utkání na televizní obrazovce. Nynější průměr činí pouze 3,4 milionu diváků přes televizi.

Za tímto výrazným poklesem lze vysledovat nejen fakt, že část abonentů DAZN dala přednost mobilním zařízením. Klíčový je zejména fakt, že zdaleka ne každý předplatitel tradiční placené lineární televize se v nové sezóně stal klientem streamingové platformy DAZN.

Nicméně letošní hodnota sledovanosti celkem jistě poroste v dalších týdnech. Část fotbalových fanoušků si totiž zřejmě pořídí předplatné streamingové platformy až v pokročilejší části fotbalové sezóny.

Pro zájemce ještě přinášíme konkrétní podíly sledovanosti podle jednotlivých zařízení.

    • 68 % diváků využívá televizor propojený s přijímacím zařízením
    • 27 % lidí sleduje přenosy přes chytrý telefon
    • 5 % předplatitelů využívá počítač / tablet

Další informace na webu Advanced Television.

Platforma DAZN tvrdí, že až třetina diváků preferuje sledování obsahu přes mobilní telefon. Naproti tomu 68 procent diváků i nadále sleduje zápasy přes televizní obrazovku.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv operátoritáliepříjem televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Začíná US Open 2025. Oficiálně až v neděli, reálně už odstartovalo. Kde můžete sledovat zápasy?
Juraj Koiš 19. 8. 2025
Operátoři Skylink a freeSAT oficiálně zařazují kanál Nova Sport 6 do svých nabídek
Juraj Koiš 12. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Začíná US Open 2025. Oficiálně až v neděli, reálně už odstartovalo. Kde můžete sledovat zápasy?
19. 8. 2025
Česká PPF a italská MFE se přetahují o vliv nad německou komerční skupinou ProSiebenSat.1
19. 8. 2025
Blokace přístupu k obsahu ruských médií je v mnoha zemích EU neúčinná, tvrdí ISD
18. 8. 2025
Mobilní operátoři prý diskriminují, když nepočítají přenesená data
Čtěte dále

Mobilní operátoři prý diskriminují, když nepočítají přenesená data

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Začíná US Open 2025. Oficiálně až v neděli, reálně už odstartovalo. Kde můžete sledovat zápasy?
    • Česká PPF a italská MFE se přetahují o vliv nad německou komerční skupinou ProSiebenSat.1
    • Na americkém trhu vzniká významná zpravodajská televize, nahradí dosavadní MSNBC

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter