Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
Tradiční televizní příjem, ať už si pod tím představujeme běžnou lineární televizi, nebo výhradně sledování stanic přes satelit, kabelovku či anténu, má stále v Německu podíl ve výši 86 procent. Ještě vyšší podíl má sledování streamovaného obsahu. Má to ale háček. Streaming totiž v sobě zahrnuje i diváky sledující lineární vysílání.
Televize přes internet v sobě kombinuje nejen zpětné sledování a videotéky, ale diváci z velké části sledují touto cestou i tradiční televizní programy. Pokud se tedy do tradičního příjmu zahrne i sledování lineárních programů přes internet, znamená to, že tradiční televize stále ještě vítězí nad streamingem. Nová studie německé digitální asociace Bitkom zjistila, že 87 procent Němců starších 16 let sleduje filmy, seriály nebo televizní obsah přes internet prostřednictvím online televizních služeb. Tradiční způsob sledování přes satelit, kabel nebo anténu, využívá 86 procent Němců. Ze statistického pohledu tak jde přinejmenším o remízu.Německo je přitom velmi specifický trh, kde má zejména satelitní příjem ohromnou popularitu. Tento způsob příjmu je velmi vhodný zejména ke sledování prémiových sportovních přenosů. Lineární satelitní vysílání totiž dokáže „obsloužit“ desítky milionů diváků současně. Streaming je v tomto případě výbornou doplňkovou platformou, ovšem zatím nemůže spolehlivě doručit obsah desítkám milionů lidí současně. U velkých sportovních akcí hrozí téměř vždy určité menší lokální výpadky při sledování přes streaming.
Aktuální průzkum Bitkomu také odhaluje rozdíly v konzumaci mediálního obsahu mezi věkovými skupinami. U mladých lidí ve věku 16-29 let preferuje až polovina uživatelů obsah na vyžádání, kdy se dívají na pořady a filmy, kdykoli se jim to hodí. Naproti tomu 48 % uživatelů streamování ve věku 65 let a více se stále drží tradičních zvyklostí a televizní pořady sledují lineárně – živě – i na streamovacích platformách.
Zajímavé je, že většina diváků online televizních platforem sice preferuje obsah na vyžádání. Ovšem podíl těchto diváků není tak vysoký, jak by se mohlo zdát. VOD je totiž první volbou pro 40 procent respondentů. Zbylých 60 procent kombinuje lineární sledování a VOD, z toho polovina upřednostňuje živé lineární vysílání.
Odkaz na studii Bitkom: Zukunft der Consumer Technology v němčině.
87 procent Němců starších 16 let sleduje filmy, seriály nebo televizní obsah přes internet prostřednictvím online televizních služeb. Tradiční způsob sledování přes satelit, kabel nebo anténu, využívá 86 procent Němců. Ze statistického pohledu tak jde přinejmenším o remízu.