Sportovní přenosy motivují diváky ponechat si předplatné streamingových služeb
Když určitá prémiová služba nabízí pouze původní filmy nebo seriály, divák si ji sice rád zaplatí, ale nemá motivaci u ní dlouhodobě setrvat. Jakmile je součástí programové nabídky i sport, divák je náchylnější si předplatné ponechat dlouhodobě. Tím se vysvětlují současné ohromné investice globálních streamingových skupin do sportovních práv.

Americký fotbal je klíčovým prvkem ve vysílání americké sportovní televize ESPN. Ilustrační grafika: jorono z fotobanky Pixabay.com
Tím se vysvětlují současné ohromné investice streamingových gigantů do sportovních práv. Na trh sportovních práv už vstoupil i globální lídr prémiového streamingu Netflix, jenž se původně sportovních tendrů neúčastnil. Netflix je zatím v této oblasti velmi opatrný a kupuje pouze jednotlivé události, nikoliv celosezónní balíčky. Některé sportovní eventy dokonce sám spoluorganizuje, aby tak získal výrazný prostor a odezvu v tradičních médiích.
Podle Ampere Analysis investovaly globální streamingové služby do sportovních práv pro nejbližší sezóny až 12,3 miliardy dolarů. Před pěti lety přitom byla tržní hodnota stejných produktů na úrovni 3,2 miliardy dolarů.