Služba Pluto TV zvažuje omezení své klíčové funkcionality

Archivní prezentační fotografie s novým logem služby Pluto TV. Koláž: TVKompas.cz
Bezplatná streamingová platforma Pluto TV, která vysílá zdarma desítky lineárních televizních programů a k tomu i videotéku na vyžádání, aktuálně testuje možnost částečného omezení své klíčové funkcionality. Pluto TV je totiž dostupná pro všechny diváky na trzích kde působí. Můžete ji sledovat úplně zdarma a bez registrace.
Nyní ale platforma testuje vysílání některých programů jen po předchozí registraci. Tímto způsobem chce omezit přístupnost pro neregistrované diváky, a doufá, že skrz registraci z nich dostane přesnější údaje.
Klíčovou výhodou Pluto TV je přitom fakt, že ji může kdokoliv sledovat právě bez nutnosti registrace. Operátor však potřebuje zjistit reálný postoj diváků k registracím. V rámci určité testovací vzorky tak platforma přinutí některé diváky, aby se povinně zaregistrovali. A následně vyhodnotí, jak výrazné mohou být odchody diváků ke konkurenčním bezplatným platformám.
Pluto TV primárně získává peníze z reklamy. Povinné registrace s nutností vyplnit o sobě alespoň základní údaje – jméno, pohlaví věk a přibližnou adresu nebo alespoň město či okres – umožní této platformě přesněji cílit reklamu na konkrétního uživatele. Pluto sice využívá různá data k cílení reklamy už nyní, ovšem jen registrace s dobrovolným vyplněním údajů mu dává reálnou zpětnou vazbu a tvrdá data.
Registrace zatím není povinná, a zástupci platformy zdůrazňují, že jde jen o testování na určitém vzorku diváků. Diváci tedy mají i nadále možnost sledovat plnou nabídku programů Pluto TV.
Připomeňme, že Pluto TV na českém ani slovenském trhu oficiálně nepůsobí. Jednotlivé stanice lze sledovat v různých zemích i s využitím VPN služeb.
Platforma Pluto je součástí portfolia významné globální mediální skupiny Paramount. Své bezplatné streamingové služby ovšem už spustily i další mediální skupiny. Registraci ovšem vyžadují jen ty služby, které vedle bezplatných programů nabízí divákům i placené balíčky. Když přinutíte diváka, aby se zaregistroval a vyplnil o sobě požadované údaje, získáte tím i možnost vytvořit a následně mu nabídnout balíček placených programů.
Registraci momentálně vyžadují jen ty služby, které vedle bezplatných programů nabízí divákům i placené balíčky. Když přinutíte diváka, aby se zaregistroval a vyplnil o sobě požadované údaje, získáte tím i možnost mu následně nabídnout balíček placených programů na míru.