• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Sky News uvažuje o zpoplatnění svého obsahu. Může se reálně uživit bez příjmů z reklamy?

Juraj Koiš Publikováno 31. 1. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Tradiční mediální společnosti nezvládají tlak, který vzniká od různých nových platforem. Řada bývalých novinářů, i nově objevených influencerů, totiž výrazně překonává výkon tradičních zpravodajských kanálů na sociálních sítích a videoportálech. Každá původní mediální společnost má svou vlastní strategii, jak tomuto tlaku vzdorovat. Podobné strategie ne vždycky fungují.

Prezentační fotografie k prime time pořadu Sky News The UK Tonight with Sarah-Jane Mee. Photo credit: Skygroup.sky

Britská mezinárodní zpravodajská televize Sky News uvažuje o tom, že zpoplatní část svých produktů pro koncové diváky. Chce přilákat publikum ochotné platit za zpravodajský a publicistický obsah. Jednou z cest mohou být placené podcasty, dokumenty a různé jiné publicistické relace. Sky News totiž nestačí aktuální příjmy z mezinárodního reklamního trhu, a za tři roky nebude moci počítat ani s doplňkovými příjmy od majoritního vlastníka, mediální skupiny Comcast. Tento významný hráč se zavázal zpravodajskou televizi financovat po dobu 10 let, když ji kupoval společně s celou skupinou SKY v Evropě.

Televize Sky News vysílá bezplatně pro Velkou Británii i kontinentální Evropu. Je dostupná nejen přes satelit ale i přes internet a mobilní aplikace. Očekávaný pokles tradiční lineární televize je důvodem, proč se vedení této instituce zamýšlí nad novými způsoby příjmů. Problém však nastává v tom, že online svět je přesycený různými placenými službami. Není jasné, jak velké publikum se podaří přilákat k dalšímu z mnoha zpravodajských a publicistických produktů.

Tradiční mediální společnosti, které byly kdysi velmi respektované a vyhledávané, totiž nezvládají tlak, který vzniká od různých nových platforem. Řada bývalých novinářů, i nově objevených influencerů, totiž výrazně překonává výkon tradičních zpravodajských kanálů na sociálních sítích a videoportálech.

Influenceři nové generace si navíc budují přímý vztah se svým publikem prostřednictvím živých streamů, otázek a odpovědí, různých specializovaných sekcí a bonusových videí, které mohou nebo nemusí být zpoplatněné.

Pokud tento přístup zkouší individuální Youtuber, může to fungovat, a může se on sám i slušně uživit čistě z příspěvků od svého publika. Problémem je, že velká korporace typu Sky News má výrazně vyšší provozní náklady, i velmi vysoké nároky na úroveň svého obsahu.

Tradiční televizní společnosti mohou v nové multimediální době přežít jen v případě, pokud výrazně sníží své náklady a nároky na personál. Zjednodušeně řečeno, na každé reportáží se už nebude moct podílet několik různých editorů, jiných pracovníků produkce a jejich asistentů. Průměrný reportér si bude muset vystačit s jedním kameramanem, případně jedním osvětlovačem.

Dálkový ovladač chytré televize. Ilustrační foto, autor Eric McLean, fotobanka Unsplash.com

Jediná smysluplná cesta vede přes výrazné snížení nákladů

Zatímco nadprůměrný influencer si vystačí s týmem do 10 lidí, tak globální zpravodajská televize má vyšší desítky až stovky různých podpůrných pozic. Jen pro srovnání, na jednom díle pořadu Andersona Coopera na CNN se podílí přes 50 lidí. K tomu připočtěme desítky milionů v honorářích pro moderátory a reportéry, a vyjde nám, že zpravodajská televize „starého typu“ (tzv. „legacy media organisation“) nemá šanci se uživit jen z příspěvků od diváků.

Proto, pokud by Sky News skutečně zpoplatnila své zpravodajské produkty a podcasty, může jí to přinést celkem slušné a významné doplňkové příjmy. Rozhodně to ale neuživí celou redakci, a už vůbec to nevystačí ani na zaplacení extrémně drahých moderátorů a nejvýznamnějších reportérů.

Tradiční televizní společnosti mohou v nové multimediální době přežít jen v případě, pokud výrazně sníží své náklady a nároky na personál. Zjednodušeně řečeno, na každé reportáží se už nebude moct podílet několik různých editorů, jiných pracovníků produkce a jejich asistentů. Průměrný reportér si bude muset vystačit s jedním kameramanem, případně jedním osvětlovačem. A reportáže si bude muset stříhat sám.

Rovněž významný moderátor bude muset zvládat svou přípravu ve studiu bez deseti dalších asistentů a tzv. „fact-checkerů“. Každý pracovník redakce, který se objeví na obrazovce, bude muset být samostatný, a neopírat se o práci dalších různých profesí, kteří byly doposud v produkčním řetězci samozřejmé.

Jinými slovy, Sky News bude muset začít fungovat mnohem skromnějším stylem, podobně jako fungují například východoevropské mediální organizace. Ty jsou mnohem chudší, a proto jsou lidé v nich nuceni pracovat velmi efektivně. Megalomanský západní přístup už nemůže vydržet příliš dlouho.

Pokud by Sky News skutečně zpoplatnila své zpravodajské produkty a podcasty, může jí to přinést celkem slušné a významné doplňkové příjmy. Rozhodně to ale neuživí celou redakci, a už vůbec to nevystačí ani na zaplacení extrémně drahých moderátorů a nejvýznamnějších reportérů.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální satelitní televizeevropaiptv freesatelitní televizetelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Nova natáčí čtvrtou řadu detektivního seriálu Odznak Vysočina
Čtěte dále

Nova natáčí čtvrtou řadu detektivního seriálu Odznak Vysočina

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter