• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Satelit a kabelová televize jsou překvapivě stále populárnější než terestrika. Svědčí o tom nová data z Polska

Juraj Koiš Publikováno 23. 6. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Terestrická televize je totiž až na třetím místě v počtu odsledovaných minut, a to navzdory tomu, že ji nominálně využívá nejvíce domácnosti. Svědčí o tom nová data z polského trhu, která na měsíční bázi zveřejňuje tamní odnož agentury Nielsen. Ta sleduje podíly jednotlivých vysílacích platforem i podle počtu reálně odsledovaných minut.

Varšava. Ilustrační foto Pixabay.com

Jakou roli ve společnosti mají jednotlivé vysílací platformy, pokud je měříte nejen podle penetrace, ale především podle reálné využívanosti v jednotlivých domácnostech? Polská odnož agentury Nielsen od prosince minulého roku sleduje podíly jednotlivých vysílacích platforem i podle počtu reálně odsledovaných minut, a tyto hodnoty jsou velmi zajímavé. Terestrická televize je totiž až na třetím místě v počtu odsledovaných minut, a to navzdory tomu, že ji nominálně využívá nejvíce domácnosti.

Satelitní televize je překvapivě nejvíce sledovanou platformou na polském televizním trhu s podílem přesahujícím 34 procent celkových odsledovaných minut. Kabelová televize je na úrovni 30 procent, zatímco terestrika dosahuje pouze necelých 23 procent. Vyplývá to z průzkumu The Gauge Poland, který realizuje agentura Nielsen.

Podíly vysílacích platforem podle reálně odsledovaných minut jsou poměrně překvapivé zejména u satelitního příjmu a kabelové televize. Obě tyto platformy jsou sice na ústupu, ovšem diváci, kteří jsou na ně dlouhodobě zvyklí, setrvávají u těchto způsobů příjmu i v současnosti. Terestrická nebo internetová televize pro ně představuje jen doplňující způsob příjmu, který mohou využívat na mobilních zařízeních nebo na druhé či třetí televizi v domácnosti.

V případě Polska je ovšem překvapivý zejména fakt, že satelit dosahuje nejvyšší podíl na publiku navzdory faktu, že terestrická televize je v domácnostech mnohem rozšířenější.

Pravidelný měsíční přehled podílu vysílacích platforem The Gauge realizuje agentura Nielsen. Tento přehled vychází z reálné konzumace televizního obsahu v domácnostech v rámci panelu, kde agentura dokáže rozlišit, jakým způsobem diváci sledují televizní obsah. Společnost Nielsen tento přehled publikuje pravidelně především pro americký trh, nicméně nyní lze tato čísla sledovat i na polském trhu.

Právě polský trh je přitom geograficky i z pohledu spotřebitelského chování velmi dobře srovnatelný právě s českým nebo slovenským trhem.

Polský trh je z pohledu spotřebitelského chování velmi dobře srovnatelný s českým nebo slovenským trhem. Podíly vysílacích platforem podle reálně odsledovaných minut jsou poměrně překvapivé zejména u satelitního příjmu a kabelové televize. Obě tyto platformy jsou sice na ústupu, ovšem diváci, kteří jsou na ně dlouhodobě zvyklí, setrvávají u těchto způsobů příjmu i v současnosti. Terestrická nebo internetová televize pro ně představuje jen doplňkový způsob příjmu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální kabelová televizedigitální satelitní televizeevropapolskopříjem televizesatelitní televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internetvysílače dvb-t2


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
České podzimní pondělky na FilmBoxu pokračují
Juraj Koiš 13. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
20. 10. 2025
Výpadek důležitých online služeb a platforem. Nefungovaly ani největší streamingové služby
20. 10. 2025
Dvě online platformy mohou mít problém se zákonem
20. 10. 2025
Názorová analýza: Spor mezi UPC a Markízou o podmínky šíření. Probíhá intenzivní PR bitva
Čtěte dále

Názorová analýza: Spor mezi UPC a Markízou o podmínky šíření. Probíhá intenzivní PR bitva

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
    • Výpadek důležitých online služeb a platforem. Nefungovaly ani největší streamingové služby
    • Dvě online platformy mohou mít problém se zákonem

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter