• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Primě se daří zaujmout nové diváky zejména díky dlouhodobému budování návyku

Martin Petera Publikováno 3. 8. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Slunečné léto, tisková konference FTV Prima, foto: Martin Petera

Televizní skupina Prima má za sebou velmi vydařenou první polovinu letošního roku, zejména díky odvaze a dlouhodobé strategii oslovit více diváků, než je tomu v případě některých stálic konkurence. Tvůrci Primy mají letos skutečně důvod k radosti, jelikož se jim podařilo sesadit z trůnu jeden z historicky nejsledovanějších titulů konkurenční Novy, konkrétně Ordinaci v růžové zahradě.

Není proto divu, že Prima celou svou komunikaci zaměřuje na svůj nyní vlajkový titul Slunečná, který nejenže Ordinaci sesadil, ale dokázal si prvenství udržet po několik měsíců. Potvrzuje se tím určitá „unavenost“ obecenstva, které rádo dává přednost novinkám. Primě se však tentokrát podařil unikátní krok, a tím bylo udržení většiny diváků, kteří si Slunečnou našli. Klíčové je, že se Primě podařilo vybudovat vztah se svými diváky, který už je natolik pevný, že minimálně u tohoto titulu může být její prvenství dlouhodobé.

Přitom není to poprvé, co se Prima pokusila vytlačit Novu z vedoucí pozice. Seriály VKV, Cesty domů, Vinaři, ale i Svatby v Benátkách, Modrý kód a řada dalších měly rovněž velký úspěch, ale pořád to nestačilo na to, aby se Prima mohla pochválit dlouhodobým prvenstvím. Nicméně neúnavná produkce nových titulů postupně přispěla k dlouhodobému budování návyku na značku Prima, která působí zajímavě a svěže. Zatímco Nova u dlouhodobých i nových formátů sází na jistotu, Prima se nebojí riskovat. A to především u seriálů.

Úspěch seriálu Slunečná je nejen odměnou za dlouholetou snahu Primy. Především jde o divácké ocenění řemeslně výborně zvládnutého seriálu, který má obrovský potenciál. Zejména díky tomu si skupina Prima svůj momentální úspěch určitě zaslouží.

Jarní období bylo pro skupinu Prima velmi úspěšné. Historický rekord pokořilo v červnu mediální zastupitelství Media Club s share 33,79 % v celodni a v CS 15–69. Pozadu nezůstala ani skupina Prima s share 26,24 % v celodni a v CS 15+.

Michal Hrůza a kapela Hrůzy – tisková konference FTV Prima, foto: Martin Petera

Analýza: Slunečná dominuje komunikaci TV Prima, na podzim čeká diváky řada novinek

Teorie velkého třesku se odstěhovala a Novu 2 jen částečně

Primě se daří nejen díky seriálu Slunečná – nedělní poledne rozšíří další dva magazíny (Fachmani – kteří budou rekonstruovat dům, a Prima mazlíček – dopolední pořad pro milovníky domácích zvířat).

Komerční dvojku ovšem čeká boj na jiných frontách. Zatímco filmový kanál Prima MAX se vyšplhal na přední místa pomysleného peletonu, Prima COOL má nečekanou konkurenci. Stěžejní kámen programu s názvem Teorie velkého třesku totiž přesídlil na Novu 2. Na Primě COOL běží zatím poslední tři série, Nova 2 však už znásobiao svůj share v tomto čase téměř na čtyřnásobek. Stanice ovšem na podzim avizovala, že bude s tímto sitcomem pokračovat. Má tak tedy práva ještě na jednu reprízu. Slot po deváté hodině večerní by na Primě COOL mohl zaujmout IT Crowd, který Prima zmiňovala.

Prima COOL dle svých slov neočekávala úspěch seriálu Podivuhodná dobrodružství Vladimíra Smolíka, ten pravidelně sledovalo více než 100 tisíc diváků, takže nasazuje volné pokračování z prázdninových dobrodružství rodiny Smolíkovi.

Další informace: Rekapitulace podzimních premiér na hlavním kanále skupiny Prima

Fotografie z tiskové konference TV Prima. Foto: Martin Petera

Klikněte pro zobrazení celé fotogalerie k tiskové konferenci TV Prima k podzimnímu programu 2020

Na tiskové konferenci zazněla slova o návratu seriálu Divoký anděl s Natálií Oreio, údajně „po sto padadesáti letech“. Ano, velmi dávno jsme jej v premiéře mohli sledovat na Nově, posléze na placených stanicích typu Zone Romantica. Naposledy jej vysílala televize RELAX Radima Pařízka a seriál měl nadprůměrné výsledky. Od září jej mohou sledovat diváci Primy LOVE.

V neposlední řadě se mluvilo o zpravodajské a publicistické stanici CNN Prima News. Tato televize se mohla pochlubit počtem návštěvníků na webu, cíl byl splněn poměrně rychle. Po měsíci dosáhl 1,1 milionu reálných uživatelů. Od podzimu nasadí dva nové zpravodajské bloky, které oživí odpolední kontinuální vysílání. První z nich bude startovat ve dvanáct hodin a mimo jiné přinese i rozhovory na aktuální témata, která se týkají nás všech. Odpolední blok od šestnácti hodin se pak vedle oblíbených Krimi zpráv zaměří hlavně na regionální dění, které diváci vyhledávají.

Na závěr je potřeba zmínit, že se příliš nedaří stěžejnímu formátu Silný hlas Markéty Fialové. CNN Prima News má před sebou ještě dlouhou cestu, vedení však může být spokojeno za předpokladu, že si stanovilo reálně splnitelné cíle.

Analýza: CNN Prima News má za sebou tři týdny vysílání. Působí dobrým dojmem
Start podzimních premiér na hlavním kanále Prima
  • 25.8. 20:05 Slunečná
  • 29.8. 20:15 Sestřičky Modrý kód
  • 31.8. 16:30 Policie v akci
  • 31.8. 17:50 Prostřeno!
  • 31.8. 21:35 Poklad z půdy
  • 01.9. 21:35 Sedm pádů Honzy Dědka
  • 02.9. 21:35 Show Jana Krause
  • 05.9. 20:15 Zlatá maska
  • 06.9. 09:50 Prima mazlíček
  • 06.9. 12:00 RECEPTÁŘ PRIMA NÁPADŮ
  • 06.9. 12:55 Libovky Pepy Libického
  • 06.9. 13:40 Vychytávky Ládi Hrušky
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhumodrý kódprima coolslunečnásmolíkovitv prima


Autor

Martin Petera

Autor píše o médiích již čtrnáctým rokem, spolupracoval například s projekty RadioTV.cz a Marketing&Media. V minulosti pracoval v mediálním zastupitelství televizních stanic a aktuálně působí v mediální agentuře, kde se primárně zaměřuje na on-line.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
2. 6. 2025
Den peoplemetrů zdůrazňuje přínosy elektronického měření sledovanosti
2. 6. 2025
Finále Ligy mistrů v TV: Bohatý celodenní program nejen pro fanoušky finalistů
30. 5. 2025
Tematické stanice Atmedia překonaly v červenci hranici 5 procent share
Čtěte dále

Tematické stanice Atmedia překonaly v červenci hranici 5 procent share

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter