• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Pokles investicí do TV reklamy v roce 2020 nemusí být tak závratný jak se očekávalo

Juraj Koiš Publikováno 25. 6. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Globální hodnota sice vyznívá poměrně optimisticky, nemůže však přesně odzrkadlit situaci v jednotlivých regionech. Ve střední a východní Evropě může být pokles mnohem výraznější a zdejší komerční televize se s tím budou muset vypořádat.

Ilustrační fotografie – prezentační foto k televizi Samsung Q900R z oficiálního webu značky Samsung.com

Televizní společnosti spoléhající na reklamu mohou být po koronavirové pandemii z nejhoršího venku. Vyplývá to z předpovědi skupiny GroupM, která odhaduje globální pokles investicí do TV reklamy v roce 2020 na úrovni necelých 18 procent. To zní jako velmi optimistická předpověd vzhledem k tomu, že se ekonomika v mnoha regionech na 2 až 3 měsíce prakticky zastavila. Ve druhém pololetí 2020 se tedy očekává výrazné oživení reklamních investic a komerční televizní společnosti by se tak nemusely ocitnout ve výrazných ztrátách. Pokud přiměřeně přizpůsobí své investice do vysílaného obsahu, mohou se v nejbližších měsících významně stabilizovat.

Odhadovaný pokles ve výši 17,6 % přitom vůbec nezohledňuje investice do politické reklamy v souvislosti s listopadovou volbou prezidenta USA. Toto období patří k nejatraktivnějším pro tamní komerční televize. Výsledná cifra vyjadřující pokles investic tak bude patrně nižší než se odhaduje.

Pokud bude pokračovat vlna uvolňování současných omezení, lze počítat s výrazným růstem investic do televizní reklamy už od září letošního roku.

Globální hodnota sice vyznívá poměrně optimisticky, nemůže však přesně odzrkadlit situaci v jednotlivých regionech. Ve střední a východní Evropě může být pokles mnohem výraznější a zdejší komerční televize se s tím budou muset vypořádat. Konkrétní reálné hodnoty možného poklesu však nelze spolehlivě předpovědět. Není totiž jasné, jak se v dalších měsících vyvine situace ohledně koronaviru a zda náhodou nenastane nová fáze, která by si vyžádala další omezení podnikatelů. To vše ukáže až čas.

Pokud však bude pokračovat vlna uvolňování současných omezení, lze počítat s výrazným růstem investic do televizní reklamy už od září letošního roku. Další informace jsou k dispozici v angličtině na webu Advanced Television.

Doporučujeme: 5G sítě mohou výrazně zjednodušit přenášení živých událostí a sportovních přenosů
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropafrancieitálieněmeckousavelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
CBS News expanduje, ale pouze on-line. Původní zpravodajství z USA citelně chybí
Čtěte dále

CBS News expanduje, ale pouze on-line. Původní zpravodajství z USA citelně chybí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter