Paramount plánuje výrazné propouštění, chce ušetřit několik miliard dolarů
Globální mediální skupina Paramount už oficiálně funguje pod svým novým vlastníkem, společností Skydance Media. A nový majitel hledá úspory všude, kde byť jen teoreticky může. Vedení společnosti otevřeně mluví o výrazném propouštění, které by se mělo odehrát do konce letošního roku. Cílem je ušetřit až dvě miliardy dolarů, a eliminovat většinu ztrátových projektů skupiny. Díky tomu může nový majitel soustředit veškeré prostředky do rozvoje globální streamingové platformy Paramount+.
Skupina Paramount ovšem zatím nechce jít cestou zavírání lineárních televizních programů. Své tradiční silné značky jako CBS, Nickelodeon, MTV, Comedy Central nebo BET si přirozeně ponechá. Utlumí však některé velmi nákladné projekty, zejména produkci vybraných titulů pro streamingovou platformu.
Nedávno jsme psali o tom, že streamingové platformy snižují počty nových původních seriálů. Podobná koncepce se zřejmě projeví i v nabídce služby Paramount+. Vedení ovšem hodlá každý jednotlivý projekt posuzovat samostatně. Z tohoto důvodu se úspory dotknou například show Stephena Colberta, která má roční rozpočet více než 100 milionů dolarů, ovšem tyto prostředky se už nedaří získat zpět z reklamy ani ze streamingu.
Naproti tomu, seriál Městečko South Park je pro skupinu Paramount natolik hodnotný, že je ochotna novou produkci dotovat částkou až 300 milionů dolarů ročně, a to v následujících pěti letech. Tato dohoda zahrnuje každý rok 10 nových epizod seriálů, a rovněž exkluzivní streamingová práva k celému katalogu tohoto seriálu. Pokud tedy máte zájem sledovat starý nebo nový South Park, budete jej mít k dispozici výhradně jen u streamingových platforem Paramountu.