• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Nova by mohla být pod PPF akceschopnější

Juraj Koiš Publikováno 31. 10. 2019
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Nova může být výrazně akceschopnější, což ji pomůže ještě výrazněji posílit svou pozici na trhu. Dobře se to ukazuje i na příkladu Primy, která se mnohem rychleji rozvíjí poté, co přešla do českých rukou.

Multifunkční studio Televizních novin. Ilustrační foto: archiv TV Nova

Televize Nova se postupně vrací do českých rukou. V roce 1994 začala vysílat pod hlavičkou skupin CEDC a následně CME. V roce 1999 následovala rozepře Vladimíra Železného s Ronaldem Lauderem, díky čemuž se televize z nadnárodní skupiny vyčlenila. Později ji převzala právě skupina PPF. Petr Kellner si Novu dlouho neponechal a v roce 2004 ji prodal znovu skupině CME. A nyní je vítězem dlouhodobých námluv o nejdůležitějšího mediálního hráče na českém trhu, jen s tím rozdílem, že kupuje nejen Novu, ale i celou CME.

V tomto textu se však zaměřme pouze na samotnou Novu. Ta v předchozích zhruba dvou letech trpěla na to, že nebylo dlouho jasné, kdo a kdy ji převezme. Nova kvůli tomu fungovala do značné míry setrvačně a to jak po programové, tak po strategické stránce. Její podvečerní i večerní čas se za poslední roky výrazně neměnil a těžil jen z dlouhodobě fungujících formátů.

Z hlediska rozvoje zas nebylo jasné, kde chce být za několik let. Dlouho například otálela se vstupem do platformy DVB-T2, a na rozdíl od sesterské Markízy se neodvážila snížit svou závislost na terestrické televizi.

To vše se může změnit po vstupu skupiny PPF. Jednoduše řečeno, Nova může být výrazně akceschopnější, což ji pomůže ještě výrazněji posílit svou pozici na trhu. Dobře se to ukazuje i na příkladu Primy, která se mnohem rychleji rozvíjí poté, co přešla do českých rukou. Tak například, Prima spouští nové programy prakticky každý rok. Vzpomenete si ovšem na to, kdy Nova spustila svůj poslední skutečně nový kanál vyjma mezinárodní verze nebo posunuté verze „+1“?

Prima spouští nové kanály a zkouší nové formáty v daleko větší míře. I přesto má hlavní kanál TV Nova dlouhodobě vyšší podíl na trhu než všechny TV programy celé skupiny Prima dohromady…

Nově v posledních letech skutečně chyběla odvaha zariskovat nebo zkusit věci jinak. Do značné míry to souviselo právě s vlastnickým pozadím. V rámci argumentace lze však zohlednit i fakt, že český divák je natolik konzervativní, že nepotřebuje inovace. Nova mu dlouhodobě stačí taková, jaká je. Podporou tomuto tvrzení je i dlouhodobý úspěch značky Nova, která je natolik silná, že dokázala odolat všemu.

Své by o tom mohli vyprávět na Primě, kde se v posledních letech snaží určovat trendy. Prima spouští nové kanály a zkouší nové formáty v daleko větší míře. I přesto má hlavní kanál TV Nova dlouhodobě vyšší podíl na trhu než všechny TV programy celé skupiny Prima dohromady…

Petr Kellner sice ve zprávě o převzetí skupiny CME zdůraznil, že nechce dělat žádné výrazné zásahy. Novu však bude mít každý den na očích nejen proto, že působí v jeho domovské zemi. Nova je totiž klíčovým podnikem celé skupiny CME a jako taková bude i pro svého majitele nejdůležitější.

Díky tomu by ani v dalších letech neměla být nouze o zajímavé události na českém mediálním trhu. A mimochodem, právě skupina PPF na televizním trhu předvedla, že se nebojí dělat odvážné kroky. Televizní část operátora O2 se stala trend setterem na poli placené televize právě poté, co ji převzala skupina PPF. Bylo by dobré, kdyby se i Nova vydala odvážnější, možná až revoluční cestou.

Nově v posledních letech chyběla odvaha riskovat nebo zkoušet věci jinak. Do značné míry to souviselo právě s vlastnickým pozadím. V rámci argumentace lze však zohlednit i fakt, že český divák je natolik konzervativní, že nepotřebuje inovace. Nova mu dlouhodobě stačí taková, jaká je.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
prvnítv nova


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Seriál Ulice zůstává nekonečný i po dvaceti letech
6. 6. 2025
Dokumentární stanice Viasat uvedla premiéry dvou nových sérií
4. 6. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
2. 6. 2025
Co přinese nová éra mediální skupiny CME v portfoliu firem Petra Kellnera?
Čtěte dále

Co přinese nová éra mediální skupiny CME v portfoliu firem Petra Kellnera?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter