Netflix chce být kabelovou televizí. Zařazuje tradiční lineární TV programy

Netflix v mobilu. Ilustrační foto, uživatel yousafbhutta, fotobanka Pixabay.com
Tato strategie Netflixu ukazuje, že éra tradičních lineárních kanálů je i pro operátory streamingových služeb stále ještě důležitá. Video na vyžádání a možnost sledovat vybrané pořady zpětně je sice výrazným trendem současnosti, nicméně pokud si chcete udržet platící diváky, musíte jim nabídnout i něco víc než jen samotnou videotéku.
Pro Netflix tak může být spolupráce s francouzskou televizní skupinou TF1 prvním pokusem, jak přilákat k streamingu i starší a poněkud „tradičnější“ diváky. Netflix totiž zjevně narazil na strop svého růstu, a nové uživatele bude získávat už jen v omezené míře. Mnohem důležitější pro něj je najít nové divácké skupiny, které ještě „neobsadil“, a ty získat na svou stranu.
Spolupráce s TF1 přinese Netflixu nejen bohatou nabídku filmů a seriálů, ale i vybrané sportovní přenosy, které budou moci klienti Netflixu sledovat bez příplatku. Pokud se tato strategie osvědčí, zřejmě se dočkáme spolupráce s lineárními televizemi i na dalších evropských trzích.
Další novinky ze streamingového světa přinášíme v sekci Svět streamingu.