• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Netflix a Disney+ omezují možnost bezplatného sledování na zkoušku

Juraj Koiš Publikováno 19. 10. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Centrála Netflixu v USA. Foto: media.netflix.com

Dva nejvýznamnější hráči na trhu globálního videostreamingu postupně omezují možnosti bezplatného sledování obsahu na svých vlastních platformách. Jejich byznys model počítá s tím, že každý divák a zájemce o exkluzivní obsah zaplatí pravidelné předplatné. Oba hráči však dlouhodobě nabízeli i možnost vyzkoušet si funkcionalitu aplikace a prémiový obsah po omezenou dobu zdarma. Rostoucí konkurence a obrovský divácký „apetit“ v době koronavirových opatření však přinutil obě společnosti, aby svou politiku částečně přehodnotily.

První vlna lockdownů letos na jaře podnítila prakticky všechny steamingové hráče, aby přišli s nabídkami volného sledování obsahu po omezenou dobu. Nyní se schyluje k druhé vlně lockdownů, která by rovněž mohla přinést alespoň částečnou možnost bezplatného „příjmu“. Provozovatelé však zároveň musí myslet i na své tržby.

Velcí hráči typu Netflix a Disney+ současnou krizi bez problémů ustojí. Pokud však jde o menší společnosti působící lokálně nebo regionálně, pro ně jsou tržby z předplatného klíčové. Potřebují nejen zaplatit svým partnerům za nabízený obsah, ale zároveň mají nutné náklady na technický provoz svých platforem. Rovněž musí počítat i s investicemi do budoucího obsahu, například do filmových a sportovních práv. A to je možné jen díky pravidelným příjmům od diváků, tedy konzumentů placených televizních služeb.

Související článek: Německá placená televize SKY nabízí přenosy Ligy mistrů a tvorbu Netflixu v HDR
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorplacená televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?
Čtěte dále

Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter