• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Netflix a Disney+ omezují možnost bezplatného sledování na zkoušku

Juraj Koiš Publikováno 19. 10. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Centrála Netflixu v USA. Foto: media.netflix.com

Dva nejvýznamnější hráči na trhu globálního videostreamingu postupně omezují možnosti bezplatného sledování obsahu na svých vlastních platformách. Jejich byznys model počítá s tím, že každý divák a zájemce o exkluzivní obsah zaplatí pravidelné předplatné. Oba hráči však dlouhodobě nabízeli i možnost vyzkoušet si funkcionalitu aplikace a prémiový obsah po omezenou dobu zdarma. Rostoucí konkurence a obrovský divácký „apetit“ v době koronavirových opatření však přinutil obě společnosti, aby svou politiku částečně přehodnotily.

První vlna lockdownů letos na jaře podnítila prakticky všechny steamingové hráče, aby přišli s nabídkami volného sledování obsahu po omezenou dobu. Nyní se schyluje k druhé vlně lockdownů, která by rovněž mohla přinést alespoň částečnou možnost bezplatného „příjmu“. Provozovatelé však zároveň musí myslet i na své tržby.

Velcí hráči typu Netflix a Disney+ současnou krizi bez problémů ustojí. Pokud však jde o menší společnosti působící lokálně nebo regionálně, pro ně jsou tržby z předplatného klíčové. Potřebují nejen zaplatit svým partnerům za nabízený obsah, ale zároveň mají nutné náklady na technický provoz svých platforem. Rovněž musí počítat i s investicemi do budoucího obsahu, například do filmových a sportovních práv. A to je možné jen díky pravidelným příjmům od diváků, tedy konzumentů placených televizních služeb.

Související článek: Německá placená televize SKY nabízí přenosy Ligy mistrů a tvorbu Netflixu v HDR
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorplacená televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
Juraj Koiš 12. 12. 2025
FilmBox Premium ukáže herce Hugha Granta v jedné z jeho nejtemnějších rolí
Juraj Koiš 9. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
19. 12. 2025
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
18. 12. 2025
Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
15. 12. 2025
Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?
Čtěte dále

Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
    • Liberty Global se stahuje i ze Slovenska. Kabelového operátora UPC prodá společnosti O2 Slovakia
    • Prima SHOW rozšíří program. Zařadí dětský blok s animovanými seriály

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter