• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

MPO na svém webu aktualizovalo sekci k DVB-T2. Ucelenou kampaň stále nemá

Juraj Koiš Publikováno 12. 7. 2019
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Praha, panorama. Ilustrační foto Pixabay.com, autor Pexels

Ministerstvo průmyslu a obchodu nedávno aktualizovalo informační část svého webu týkající se vysílacího standardu DVB-T2. Na podstránce v sekci e-komunikace a pošta je k dispozici záložka k DVB-T2, která obsahuje celkem 9 podstránek. Většina sekcí byla na webu už předtím. Podle data publikování jednotlivých příspěvků lze dedukovat, že koncem června došlo k jisté aktualizaci.

Zástupce ministerstva, náměstek Petr Očko letos na konferenci DIGIMEDIA avizoval spuštění státního informačního webu k DVB-T2 ke konci července. Dále naznačil, že ministerstvo vytvoří informační web ve vlastní režii. Nekonkretizoval však rozsah projektu ani doménu. Není tedy jasné, zda tím myslel zmíněnou sekci k DVB-T2 nebo zda mělo jít o rozsáhlejší projekt. Na definitivní verzi státního webu si tedy musíme ještě počkat.

Státní kampaň k vypínání DVB-T má poměrně dlouhé zpoždění. Původně se s ní počítalo ještě v průběhu loňského roku. Mluvilo se o částce až 350 mil. korun, tato suma však nikdy nebyla vládou vyčleněna. Následně se předpokládalo, že jednotlivé části kampaně budou financovány přímo z rozpočtu MPO.

Po schválení Technického plánu přechodu, tedy klíčového dokumentu druhé televizní digitalizace, se očekávalo vypsání veřejné soutěže na státní web a další složky kampaně. Ministerstvo průmyslu a obchodu však očekávanou soutěž do dnešního dne nerealizovalo.

Když se přecházelo z analogového televizního vysílání na DVB-T, státní kampaň byla mnohem bohatší. Zahrnovala denně web s poradnou, telefonickou infolinku, několik etap letákové kampaně, hlídky v ulicích nebo workshopy v regionech.

Žižkovská televizní věž. Vypnutí DVB-T programů České televize z tohoto vysílače nastane už v listopadu 2019! Ilustrační foto Pixabay.com

Čekání na veřejnou soutěž, která měla proběhnout už loni

Momentálně není jasné, zda Ministerstvo průmyslu ještě vypíše veřejnou soutěž na jednotlivé složky kampaně. Vzhledem ke krátkosti času lze předpokládat, že žádná ucelená kampaň v režii státu neproběhne. Televizní společnosti a operátoři s ní vlastně ani nepočítají.

Česká televize nasadila v průběhu MS v hokeji několik edukativních spotů. Komerční televize vlastní kampaně zatím nechystají. Jejich zástupci měli zájem o koordinaci s MPO. Jak ale v červnu vyšlo najevo, nikdo se na ně oficiální cestou neobrátil.

Zástupci Českých Radiokomunikací avizovali spuštění vlastního infokanálu. Ten však začne vysílat až na podzim, přičemž první vlna vypínání DVB-T nastane už v listopadu. Zatím se bude týkat pouze dvou vysílačů České televize na území Prahy. Reálně se proces vypínání původního standardu DVB-T začne až na konci ledna 2020.

Když se před 10 lety přecházelo z analogového televizního vysílání na DVB-T, státní kampaň byla mnohem bohatší. Zahrnovala denně aktualizovaný web s poradnou pro běžné diváky, telefonickou infolinku, několik etap letákové kampaně (DIGINOVINY), promotion hlídky v ulicích, workshopy pro starosty v regionech a několik tiskových konferencí.

Televizní společnosti a operátoři už se státní kampani v podstatě nepočítají. Jejich zástupci měli zájem o koordinaci s MPO, minimálně do poloviny června se na ně nikdo oficiální cestou neobrátil.

Poznámka k neutralitě: Autor článku se v letech 2008 a 2009 podílel na správě webu Digitálně.tv, jenž byl součástí státní kampaně k přechodu na DVB-T.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhučeská televizečeská televize i vysíláníčt 4 sport onlinepřechod na dvb-t2příjem televizeprvnítechnický plán přechodutelevize na běžnou anténutv barrandovtv novatv primaUvolňování pásma 700 MHz v Evropěvysílače dvb-t2


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
16. 6. 2025
Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
12. 6. 2025
Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden
11. 6. 2025
Volně dostupný Sky Sport News v létě vysílá živé fotbalové přenosy
Čtěte dále

Volně dostupný Sky Sport News v létě vysílá živé fotbalové přenosy

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter