• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Kontinuální teleshopping si hledá cestu do volného vysílání přes internet

Juraj Koiš Publikováno 6. 12. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Nakupování, teleshopping. Ilustrační foto: Pixabay.com

Živá lineární televize má své místo nejen u diváků tradičních platforem, tedy satelitu, antény nebo kabelové televize, ale našla si své publikum i v online prostředí. Volně dostupný streaming televizních programů známý pod zkratkou FAST Channels, patří k velmi rychle rostoucím odvětvím zejména díky tomu, že kombinuje klasické televizní vysílání s internetem. Zajímavé ovšem je, že své místo mezi volně dostupnými internetovými stanicemi si již úspěšně našly i teleshoppingové kanály.

Teleshopping v internetové éře může chytit druhý dech. Na velkých trzích fungují živé teleshoppingové kanály dodnes, a vzájemně si konkurují. Lineární online platformy však mohou těmto programům nabídnout nové publikum, které dlouhodobě sleduje televizní obsah přes volně dostupné platformy.

Na satelitu můžete ještě i dnes najít desítky různých programů z Německa, Velké Británie, ale i z dalších zemí. Některé vysílají jen smyčku notoricky známých spotů, jiné mají k dispozici i živé vysílání nebo standardní moderované bloky. Živé vysílání je přitom spojeno s největšími globálními značkami typu QVC nebo Home Shopping Network / Home Shopping Europe.

Satelitní distribuce je však pro tento typ programu stále ještě dost nákladná, a proto má smysl právě jen na větších trzích. Terestrická distribuce je kvůli vysokým nákladům prakticky vyloučena i ve větších zemích s výjimkou časově omezeného promo vysílání. V menších zemích včetně ČR a Slovenska se proto telenákupní programy samostatně příliš neobjevují. To se může postupně změnit s tím, jak bude růst podíl televizního příjmu přes internet.

Dění v jiných zemích trzích ukazuje, že lineární teleshopping se může rozvíjet i v prosředí neplacené internetové televize. Potenciální publikum je dostatečně velké, a v online světě mohou televize dosáhnout přijatelnějších nákladů na distribuci.

Největší teleshoppingové značky se již úspěšně etablují i ve volně dostupné platformě Pluto TV, která je jednou z největších globálních platforem nabízejících neplacené TV programy přes internet. Právě díky online platformám mohou teleshoppingové stanice úspěšně proniknout do volně dostupného vysílání, aniž by musely investovat obrovské prostředky do šíření signálu.

Dění v jiných zemích trzích ukazuje, že lineární teleshopping se může rozvíjet i v prosředí neplacené internetové televize. Potenciální publikum je dostatečně velké. Právě díky online platformám mohou teleshoppingové stanice úspěšně proniknout do volně dostupného vysílání, aniž by musely investovat obrovské prostředky do šíření signálu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv freeiptv operátorněmeckopříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Platforma Paramount+ odstartovala v německy mluvících zemích
Čtěte dále

Platforma Paramount+ odstartovala v německy mluvících zemích

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter