Hudební televize Music Box nezmizela. Její vedení věří, že lineární hudební kanály mají smysl
Tradiční hudební televize mají v dnešním světě streamované hudby a videoklipů na vyžádání velmi náročnou pozici. Vedení jedné z nejstarších evropských hudebních televizí Music Box ovšem věří, že lineární hudební kanály mají smysl i v éře, kde dominují streamingové hudební služby jako Spotify nebo sledování hudebních klipů přes YouTube.

Logo televize Music Box na pozadí z fotobanky Pixabay.com. Autor fotografie: StockSnap. Upraveno
Music Box tak působí celkem v pěti evropských zemích. Zajímavé je, že centrální sídlo této televize je ve Varšavě, a polskou mutaci Music Boxu lze volně sledovat přes satelit. Kdysi byly touto cestou k dispozici i další mutace, například slovenská nebo ruská, ty ovšem postupně zanikly před 10 lety. Nicméně polská verze patří k těm mladším, začala vysílat teprve v roce 2021 a dodnes figuruje mezi bezplatně šířenými stanicemi. Její hlavní příjem tvoří reklama, a lze ji sledovat legálně i na území České republiky prostřednictvím individuálního satelitního příjmu.
Německá verze Music Boxu se nicméně na satelitu – alespoň prozatím – neobjeví. Bude možné ji sledovat jen přes waipu.tv, což je internetová FAST platforma, která vedle bezplatně šířených programů má i svou placenou nabídku. Tato služba aktuálně šíří více než 20 hudebních programů, což znamená, že nová televize tohoto typu se bude prosazovat jen velmi obtížně. Pro management Music Boxu je ovšem v tuto chvíli klíčové, že jejich program bude k dispozici až pro 2 miliony německých domácností. A následně má možnost rozšiřovat své pokrytí i prostřednictvím dalších FAST platforem jako jsou Pluto TV nebo Plex.
Z písniček na přání se stala běžná videoklipová televize
Stanice Music Box byla kdysi synonymem pro videoklipy na přání, ještě v tradiční televizní éře předtím než se „vše dalo najít na internetu“. Čeští a slovenští diváci si ji mohou pamatovat díky tomu, že od roku 2002 byla její lokální verze k dispozici u kabelových a satelitních operátorů. Music Box byl jedním z prvních hudebních kanálů v tehdy nové satelitní platformě UPC Direct.
Původně měli diváci možnost plně ovlivňovat playlist této televize. Jednotlivé videoklipy byly vysílání na objednávku, dělo se tak prostřednictvím placených telefonních čísel a příplatkových SMS zpráv. Vše probíhalo tak, že diváci přidělovali jednotlivým klipům hlasy, a což ovlivňovalo jejich pořadí. Obvykle stačilo, aby určitý klip získal 5 nebo 10 hlasů a mohl se hned vysílat. V noci byly dokonce dostačující i dva hlasy pro odvysílání videoklipu.
Nyní program funguje tak, že playlisty sestavuje každý den redakční tým. Všechny videoklipy v nabídce Music Boxu byly remasterovány, velká část z nich se vysílá ve Full HD kvalitě.
„Jedná se o důležitý milník pro růst naší skupiny. Německo je velký a vyspělý trh – náročný, ale plný příležitostí. Věříme v náš produkt a soustředíme se na úspěch,“ řekl Serge Kobel, generální ředitel skupiny Music Box.
Vedle Německa a Polska působí Music Box i na Ukrajině, v Gruzii, na Gibraltaru a vysílá i do Izraele.