• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Globální streamingové platformy investují 5 miliard eur ročně do evropské tvorby. Hodnota je zkreslená

Juraj Koiš Publikováno 23. 11. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Vlajka Evropské unie. Ilustrační foto Pixabay.com

Související článek: Svět streamingu. Kvantita nebo kvalita?
Jak vysoký by měl být podíl původní evropské tvorby v nabídkách globálních streamingových společností? Podle studie European Audiovisual Observatory mají globální streamingové značky už nyní velmi významný podíl na financování evropské produkce. Jejich výdaje na evropský obsah tvoří až 24 procent. Globální streamingové společnosti tak významně financují evropskou tvorbu, celková suma přesahuje 5 miliard euro za rok.

Hodnota je výrazně zkreslená, jelikož nezahrnuje pouze investice do původní evropské filmové a seriálové tvorby, ale především investice do prémiového sportu. Díky tomu se mezi nejvýznamnější producenty evropského obsahu zařadila například společnost Amazon. Její služba Amazon Prime Video je významným producentem sportovních přenosů ve Francii. Ohromné prostředky do sportovních soutěží investuje i společnost DAZN, která se orientuje na streaming prémiových sportovních zápasů.

Amazon vlastní významný balík vysílacích práv k francouzské fotbalové soutěži League 1. DAZN většinově vysílá italskou fotbalovou soutěž, a má k dispozici významný podíl na sportovních přenosech v Německu, kde kontroluje významnou část přenosů tamní Bundesligy, a rovněž exkluzivně vysílá Ligu mistrů UEFA na nejvýznamnějším evropském trhu.

Díky sportu se mezi nejvýznamnější producenty evropského obsahu zařadila například společnost Amazon. Ohromné prostředky do sportovních soutěží investuje i společnost DAZN, která se orientuje na streaming prémiových sportovních zápasů.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorprvnítelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Koalice držitelů sportovních práv považuje televizní pirátství za organizovaný zločin
16. 9. 2025
Nabídka ve FAST platformách je stále bohatší. Zahajuje program Sports Illustrated TV
16. 9. 2025
Služba MAGENTA TV přidává dětskou sekci a spouští Dětské kino
16. 9. 2025
Glosa: Český slavík, vítězství, sledovanost
Čtěte dále

Glosa: Český slavík, vítězství, sledovanost

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Koalice držitelů sportovních práv považuje televizní pirátství za organizovaný zločin
    • Nabídka ve FAST platformách je stále bohatší. Zahajuje program Sports Illustrated TV
    • Služba MAGENTA TV přidává dětskou sekci a spouští Dětské kino

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter