• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Globální streamingové firmy letos investují do původního obsahu až 26 miliard dolarů

Juraj Koiš Publikováno 30. 3. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Televize v kanceláři. Ilustrační foto MagicDesk, fotobanka Pixabay.com

Placený streaming skýtá velmi zajímavé obchodní příležitosti zejména pro globální mediální a technologické společnosti. Provoz streamingové platformy si však vyžaduje obrovské a kontinuální investice do původního obsahu, ať už nových filmů, výpravných seriálů nebo prémiového sportu. Agentura Ampere Analysis vypočítala, že letošní investice do obsahu by se u globálních streamingových platforem mohly vyšplhat až na 26 miliard dolarů. Jde sice o hrubý odhad zahrnující i některé lokální hráče v různých zemích. Tento odhad vychází ze srovnání předchozího vývoje u investic do původního obsahu.

Fakt, že globální streamingové platformy investují do původního dramatického obsahu miliardy dolarů ročně, je už poměrně známý. Jen investice samotného Netflixu se odhadují na více než 10 miliard dolarů ročně. Další silní hráči na americkém trhu se postupně přesouvají na globální trh, a kvůli tomu jsou nuceni investovat stále větší prostředky do obsahu. To se týká například skupiny Walt Disney Company, společnosti Comcast a její největší televizní skupiny NBCUniversal, dále skupiny Paramount (ViacomCBS) a její značky Paramount+, a samozřejmě i korporace Warner Bros Discovery a značek HBO Max a Discovery+. Tyto skupiny patří k největším producentům původního obsahu pro streaming.

Díky zmíněným ohromným investicím mají tyto platformy desítky milionů diváků, v případě Netflixu a Disney+ lze dokonce mluvit o stovkách milionů platících lidí. Ani jedna ze zmíněných platforem však prozatím nevykázala zisk. Proto v dalších letech přijde úsporné období. Společnost NBCUniversal potřebuje výrazně snížit ztrátu služby Peacock, která činí až 2 miliardy dolarů ročně. Konglomerát Walt Disney si rovněž vytyčil snížit náklady na výrobu obsahu o přibližně 3 miliardy dolarů ročně.

Úsporná opatření jsou spojena i s vlnou propouštění, která se dotýká nebo letos dotkne prakticky každé zmíněné skupiny.

Názorová analýza: Disney začíná propouštět. Vsadit všechno na streaming nebylo správné
Další informace: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorplacená televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
CANAL+ přiveze do Prahy trofej pro vítěze Premier League
Juraj Koiš 10. 10. 2025
Skupina Disney potvrdila, že Simpsonovi se vrátí v novém filmu po 20 letech
Juraj Koiš 1. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Svět streamingu: Nový název služby Apple TV+ může u spotřebitelů vyvolat zmatek
15. 10. 2025
Sportovní přenosy motivují diváky ponechat si předplatné streamingových služeb
15. 10. 2025
Symbol plus už není důležitý. Apple přejmenoval svou streamingovou platformu
14. 10. 2025
Regionálnítelevize.cz se pod názvem Náš region TV vrací do terestrického vysílání
Čtěte dále

Regionálnítelevize.cz se pod názvem Náš region TV vrací do terestrického vysílání

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Svět streamingu: Nový název služby Apple TV+ může u spotřebitelů vyvolat zmatek
    • Sportovní přenosy motivují diváky ponechat si předplatné streamingových služeb
    • České Radiokomunikace zahajují třetí fázi testů 5G vysílání

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter