• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Druhý kanál TV JOJ slaví 12 let a vrací se k názvu JOJ PLUS

Juraj Koiš Publikováno 5. 10. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo JOJ Plus. Zdroj: TV JOJ

Den 5. říjen je významným dnem pro slovenskou komerční dvojku, skupinu JOJ. Její druhý program PLUS slaví 12. narozeniny. V roce 2008 šlo o vůbec první tematický kanál této televizní skupiny na slovenském trhu, který byl navíc dostupný prakticky u všech pay-tv operátorů v České republice. Pak následoval rozvoj dalších programů v ČR a SR, k němuž významnou měrou přispěli největší komerční hráči.

Program JOJ Plus byl v prvních letech určen především staršímu publiku. Vysíláním provázely hlasatelky a v éře vysílání 4:3 a standardního rozlišení mohla JOJka svým starším divákům nabídnout pestrou paletu archivního obsahu, především akvizicí. Později však tento program významně přeformátovala, vypustila z názvu značku JOJ a identifikovala se pouze jako „PLUS“. Program se zaměřil na mladé diváky po vzoru Nova Action nebo Prima COOL.

Nyní se televize JOJ PLUS zaměřuje především na filmy, seriály a koncerty populární hudby. V rámci oslav 12. výročí uvede v prime time premiéru oscarového filmu Tvář vody a postupně zařadí více filmových premiér a „filmů měsíce“ včetně titulů od Marvel.

České ani slovenské komerční televize před 10-15 lety nedokázaly obsloužit všechny cílové skupiny. Vybrané zajímavé seriály pro specifické publikum – například Akta X, Millenium nebo South Park – se ve vysílání objevovaly pozdě v noci.

Pro úplnost dodejme, že cestou multikanálové strategie se vydala prakticky každá významná TV skupina. Díky tomu vzniklo nejen na českém a slovenském trhu několik zajímavých TV stanic přinášejících obsah, který by se za běžných okolností nevešel do plnoformátového programu hlavních TV stanic. České ani slovenské komerční televize totiž před 10-15 lety nedokázaly obsloužit všechny cílové skupiny. Vybrané zajímavé seriály pro specifické publikum – například Akta X, Millenium nebo South Park – se ve vysílání objevovaly pozdě v noci. To samé platilo o některých krimi seriálech nebo sitcomech. Díky tematickým programům se tyto seriály nyní objevují v atraktivnějších časech.

Slovenská Markíza nejprve spustila ženskou stanici DOMA, následně přidala DAJTO pro muže a FOOOR jako sitcomový kanál. Poslední jmenovanou stanici však později z trhu stáhla. Samotná TV JOJ vedle stanice JOJ Plus provozuje ještě program WAU pro ženy a původně se angažovala i v projektu SENZI TV. Obě slovenské komerční skupiny dávají operátorům k dispozici i mezinárodní verze svých hlavních programů, konkrétně Markíza International a JOJ Family.

TV Nova na českém trhu postupně spustila filmový kanál Nova Cinema, program pro muže Fanda (dnes Nova Action), sitcomový kanál SMÍCHOV (dnes Nova 2), archivní program Telka (dnes Nova Gold) a ke svému sportovnímu programu Nova Sport přidala ještě dvojku. TV Prima byla v multikanálové strategii nejaktivnější, vedle hlavního kanálu provozuje ještě Prima COOL pro muže, Prima love pro ženy, dále Prima MAX, Prima KRIMI, CNN Prima News, Prima Comedy Central, posunutou verzi Prima +1 a mezinárodní verzi Prima PLUS.

Program JOJ Plus byl v prvních letech určen především staršímu publiku. Vysíláním provázely hlasatelky a v éře vysílání 4:3 a standardního rozlišení mohla JOJka svým starším divákům nabídnout pestrou paletu archivního obsahu, především akvizicí.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaskylinkslovensko


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Seriál Slunečná v minulém týdnu porazil sérii MasterChef a tradičně i Ordinaci
Čtěte dále

Seriál Slunečná v minulém týdnu porazil sérii MasterChef a tradičně i Ordinaci

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter