• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Diváci očekávají v bezplatných platformách živé sportovní přenosy. Tato očekávání nejsou reálná

Juraj Koiš Publikováno 28. 3. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Bývalý profesionální hráč Yao Ming v dobách své největší slávy jako hráč NBA v týmu Houston Rockets. Ilustrační foto – fotobanka Pixabay. Autor: Keith Johnston

Když se pokoušíte vyhledat způsob, jak bez placené televize můžete sledovat významná sportovní utkání, u „našeptávání“ Googlu mnohdy narazíte na fakt, že diváci očekávají zajímavé sportovní přenosy i v bezplatných TV platformách. Nejedná se přitom jen o anténní příjem. Část diváků se obrací i k některým internetovým televizím, které sice nabízí archivní obsah, ovšem chlubí se i přítomností některých prémiových sportovních značek.

Tento trend se projevuje na všech významných trzích. V Evropě jsou určité sportovní přenosy dostupné díky veřejnoprávním televizím. Diváci v Severní Americe však tyto přenosy hledají především v on-line platformách, jelikož většinově nejsou zvyklí přijímat televizní programy přes anténu. V USA sice ve větších městech vysílají desítky terestrických programů, ovšem velká část diváků dlouhodobě upřednostňuje kabelovou televizi a další placené televizní služby.

Přitom i tamní bezplatné terestrické televize nabízejí místní přenosy fotbalových týmů případně celostátní basketbalová utkání zdarma. Jenže drtivá většina zápasů je i tak jen za poplatek.

Diváci však tyto přenosy hledají i v bezplatných online platformách, protože v nich vidí kanály značek CBS Sports, NFL Network nebo DAZN. Jak jsme už uvedli v naší nedávné analýze FAST platforem, toto prostředí není příliš vhodné pro exkluzivní sportovní značky. Ve FAST platformách je totiž obsah zmíněných programů diametrálně odlišný od toho, co tyto samé programy mohou divákům nabídnout u placených operátorů.

Nereálná očekávání diváků však vyvolává už samotná přítomnost atraktivních značek v tzv. bezplatných FAST platformách. A pokud se tento fakt nezmění, může to časem znamenat, že diváci na bezplatné platformy zanevřou, a jejich dalšímu rozvoji už nepomůže ani skvělý marketing.

Pohled do hlediště a na plochu AT&T Stadium. Své domácí zápasy zde hraje tým Dallas Cowboys. Ilustrační foto, autor skeeze, fotobanka Pixabay.com

Související analýza: Je prostředí FAST kanálů vhodné pro prémiové televizní značky?

Momentálně v USA zahájena velká sportovní akce nazvaná March Madness, která je ohromným turnajem sportovních nadějí v basketbalu. Televizní společnosti nabízí desítky přenosů a diváci tyto zápasy velmi vyhledávají. O významu této akce svědčí i fakt, že na jednotlivé zápasy se v průběhu necelých tří týdnů prosází více než tři miliardy dolarů.

Samotní diváci si uvědomují, že akce March Madness je velkým lákadlem i pro operátory placené televize. Navzdory tomu očekávají tato utkání i v bezplatných platformách.

Podobná očekávání ale nejsou realistická. Placené televizní společnosti platí za tyto přenosy stovky milionů dolarů, stejně tak jako evropské společnosti platí za atraktivní fotbalové přenosy pro evropského diváka. Pokud chcete v Evropě vysílat například Ligu mistrů UEFA, připravte si rovněž stovky milionů dolarů. Z tohoto důvodu není možné tyto žádané produkty nabízet zdarma.

Nereálná očekávání diváků však vyvolává už samotná přítomnost atraktivních značek v tzv. bezplatných FAST platformách. A pokud se tento fakt nezmění, může to časem znamenat, že diváci na bezplatné platformy zanevřou, a jejich dalšímu rozvoji už nepomůže ani skvělý marketing.

Další informace: Streamingová služba DAZN je i nadále ve ztrátách, majitel už do ní vložil téměř 7 miliard dolarů
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudaznevropaiptv freeiptv operátorpříjem televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Terestrická platforma je velmi drahá. CANAL+ ve Francii se rozhodl ji opustit
10. 6. 2025
Podcast O médiích tentokrát o fenoménu FAST kanálů
Čtěte dále

Podcast O médiích tentokrát o fenoménu FAST kanálů

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter