• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Až polovina diváků v USA upřednostňuje bezplatné streamingové platformy na bázi reklamy

Juraj Koiš Publikováno 13. 9. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Prezentační fotografie k partnerství Pluto TV s výrobcem chytrých televizorů LG

Spotřebitelé v USA mají velmi kladný vztah k bezplatně dostupným streamingovým platformám financovaným prostřednictvím reklamy. S tímto poněkud překvapivým tvrzením přišla studie od značek Future Today a Variety Intelligence Platform. První jmenovaná značka se specializuje na problematiku multikanálového streamingu, a je tedy nutné vnímat výsledky studie v tomto kontextu.

Lze předpokládat, že někteří uživatelé se budou postupně odklánět od placených streamingových platforem směrem k těm neplaceným. Prozatím to pro Netflix, Disney+, Amazon Prime a další významné hráče nemusí znamenat žádný problém. Ovšem v průběhu následujících let nelze vyloučit, že poroste skupina uživatelů, kteří jsou ochotni místo pravidelné měsíční platby za kabelovou televizi nebo streamingovou platformu raději konzumovat bezplatně dostupný obsah poháněný personalizovanou reklamou.

Průměrný konzument video obsahu má na americkém trhu poměrně dost možností, jak se dostat k zajímavým titulům i bez placení. Jako příklad může posloužit platforma Pluto TV nebo bezplatná nabídka služby Sling TV.

Vzhledem k tomu, že americké volně dostupné televize, včetně basic cable televizí jsou přeplněny reklamou, není to pro průměrného diváka překážkou ani na internetu.

Pluto TV nabízí velmi atraktivní obsah bez nutnosti registrace. Součástí její nabídky je více než 100 lineárních TV kanálů pozůstávajících ze značek ViacomCBS. K dispozici jsou zpravodajské televize, dětské programy, lifestyle, ale i velmi kvalitní filmové kanály včetně prestižní značky Showtime. Nejedná se sice o simulcast tradičního programu Showtime, nýbrž o výběr starších ale atraktivních titulů z videotéky této skupiny. Mezi další filmové programy patří například značka Paramount.

K dispozici je i několik desítek hudebních programů pod značkou VEVO. Dále nechybí sportovní kanály sice bez živých přenosů, jenže alespoň s velmi kvalitní magazínovou tvorbou.

Konkurenční platforma Sling TV se prozatím orientuje především na placený obsah, ovšem její nabídka neplacených programů je o pozání chudší než v případě Pluto TV. Sling obsahuje především zpravodajské stanice, a několik méně atraktivních tematických programů. K dispozici je i určité promo toho, co může divák získat, kduž přejde na placenou nabídku.

Za těchto okolností lze čekat, že se najde poměrně široká skupina lidí, které bude bezplatně dostupný obsah stačit. Vzhledem k tomu, že americké volně dostupné televize, včetně basic cable televizí jsou přeplněny reklamou, není to pro průměrného diváka překážkou ani na internetu.

Mnoho diváků v USA si tak zřejmě vystačí s volně dostupnou nabídkou televizí přes anténu (tzv. OTA programy) v kombinaci s bezplatně dostupnými televizemi přes Pluto, Sling TV, YouTube TV a přes další podobné online platformy.

Další informace k zmíněnému průzkumu můžete najít v angličtině na webu Advanced Television.

V průběhu následujících let nelze vyloučit, že poroste skupina uživatelů, kteří jsou ochotni místo pravidelné měsíční platby za kabelovou televizi nebo streamingovou platformu raději konzumovat bezplatně dostupný obsah poháněný personalizovanou reklamou.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv freeiptv operátorpříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Pamatujete si na VOYO Player? Podobné zařízení dnes Nově chybí
Čtěte dále

Pamatujete si na VOYO Player? Podobné zařízení dnes Nově chybí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter