• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Americký TV operátor testuje vkládání reklamy, když uživatel stiskne pauzu

Juraj Koiš Publikováno 11. 7. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Moderní televize s různými OTT aplikacemi. Ilustrační foto Pixabay.com

Zobrazení statické reklamy při přerušení živého sledování televize ze strany uživatele může přinést internetovým pay-tv operátorům velmi zajímavé dodatečné příjmy. Doposud byla tato funkcionalita testována jen u FAST platforem, tedy u bezplatných televizních služeb vysílajících přes internet. Nyní se však k podobnému kroku – alespoň experimentálně – rozhodl poskytovatel placené internetové televize Sling.

Pokud divák přeruší sledování, tedy stiskne pauzu, po několika vteřinách mu operátor naservíruje statickou reklamu, která se zobrazí po dobu přerušeného sledování. Divák tedy uvidí logo partnera i po návratu k televizi, po opětovném stisknutí tlačítka však reklama zmizí. Operátor by tedy neměl klientům servírovat videoreklamu, ani „nepřeskočitelnou“ reklamu. Jen chce zaujmout pozornost diváka po návratu k přijímači. Pokud má divák zájem o další informace k zobrazené reklamě, může využít QR kód, který se rovněž zobrazí.

Někteří operátoři rovněž zařazují reklamu na úvodní obrazovce svých placených služeb. Divák na první obrazovce obvykle dostává různá obsahová doporučení. Proto bylo jen otázkou času, kdy některé společnosti využijí tento prostor k získání doplňkových reklamních příjmů.

Zařazování statických reklam v OTT službách nemusí být problém. Ovšem část klientů si v on-line fórech stěžuje, že zobrazování dodatečných reklam je u placených TV produktů poměrně nefér. Když už si divák za televizní příjem platí, měl by dostat co nejčistší interface bez rušivých elementů. Naštěstí, drtivá většina pay-tv operátorů tuto skutečnost respektuje.

Horší je to s výrobci chytrých televizorů a doplňkových zařízení. Někteří už zařazují statické reklamy do hlavní obrazovky, kde si uživatelé volí jednotlivé aplikace. Příkladem je výrobce televizorů LG, jenž loni představil novou podobu své chytré obrazovky. Místo poměrně jednoduchého menu s výběrem aplikací vám nyní výrobce vašeho televizoru zobrazuje titulní karty k placeným pořadům Amazon Prime Video a Disney+.

Pokud se chcete podobným nevyžádaným reklamám vyhnout, můžete přestat využívat „chytré“ funkce vaší televize, a streamingové služby sledovat přes externí multimediální centrum. Podobné zařízení funguje nezávisle na vaší televizi, a obvykle nabízí mnohem víc možností pro sledování obsahu než chytrý televizor.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátorpříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Nova Sport odvysílá tři domácí utkání fotbalové Sparty v předkolech. Uvidí je klienti všech pay-tv operátorů
Čtěte dále

Nova Sport odvysílá tři domácí utkání fotbalové Sparty v předkolech. Uvidí je klienti všech pay-tv operátorů

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter