• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Americký soud zamítl hromadnou žalobu vůči Amazonu ohledně zařazování reklam do placeného streamingu

Juraj Koiš Publikováno 18. 7. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Hromadná žaloba se týkala streamingové služby Prime Video od Amazonu. Tato platforma – podobně jako řada jiných streamingových aplikací – zařadila reklamu do obsahu bez toho, aby zlevnila cenu balíčku. Místo toho byl zaveden příplatek za sledování obsahu bez reklam.

Streamingové aplikace v chytré televizi. Photo credit: yousafbhutta, fotobanka Pixabay.com

Některé spotřebitelské organizace v USA mají problém s tím, když určité streamingové společnosti nalákají klienty na prémiový streaming bez reklam, ale nakonec reklamy i tak zařadí, a dokonce ve stejné cenové relaci. Podobnou cestou se totiž vydala technologická společnost Amazon se svou placenou streamingovou službou Prime Video. Tato služba byla ve svém základu k dispozici úplně bez reklam. Amazon však nedávno – podobně jako řada jiných streamingových společností – zařadil reklamu do streamovaného obsahu bez toho, aby zlevnil cenu balíčku. Místo toho zavedl příplatek za sledování obsahu i nadále bez reklam.

Někteří spotřebitelé se tímto postupem cítili býti poškozeni, a proto podali na Amazon hromadnou žalobu, v angličtině známou jako class-action lawsuit. Federální soudkyně amerického okresního soudu v západním okrese státu Washington se nicméně ztotožnila s argumentací právních zástupců Amazonu, že zařazování reklam je v souladu s obchodními podmínkami a podmínkami použití služby. Amazon totiž argumentoval, že nikdy nesliboval klientům, že nabízené obsahové balíčky budou vždy bez reklam. Případné sledování bez reklam přirovnává k benefitu, který byl rozhodnutím společnosti pozměněn, a byl zpoplatněn.

Žaloba, která byla původně podána ještě v únoru 2024, obviňovala společnost Amazon z falešné reklamy a klamavých praktik kvůli tomu, že služba Prime Video, která byla dříve uváděna na trh jako streamovací služba bez reklam, má nově obsahovat i reklamy. Pokud jste chtěli svůj balíček mít i nadále bez reklam, museli jste zaplatit další necelé 3 dolary měsíčně za službu bez reklam.

Žalobci tvrdili, že krok společnosti Amazon je manipulativní. Přirovnali to k praktikám známým jako „bait and swich“, což lze volně přeložit jako nalákání spotřebitele na určitou výhodnou nabídku, a následné zhoršení podmínek této nabídky. Žalobci tvrdili, že se na základě dlouholetého využívání služby Prime Video bez reklam důvodně domnívali, že tato služba zůstane v rámci jejich balíčku beze změny.

Zjednodušeně řečeno, spotřebitelská organizace chtěla dosáhnout, aby původní balíček bez reklam nebyl zdražen nebo zatížen příplatkem, ale aby byl nakonec zaveden levnější balíček s reklamou.

Soudkyně Barbara Jacobs Rothstein ve svém rozhodnutí tvrzení žalobců odmítla a zdůraznila, že zavedení reklam do služby Prime Video nepředstavovalo zvýšení ceny, ale „úpravu benefitů“, která byla výslovně povolena podmínkami společnosti. Soudkyně poukázala na to, že smlouvy Amazonu s předplatiteli umožňují společnosti „přidávat nebo odebírat výhody členství Prime“ podle vlastního uvážení.

Paní soudkyně dále poznamenala, že předpoklad žalobců, že služba Prime Video zůstane bez reklam po neomezenou dobu, není vzhledem k jasnému znění podmínek služby opodstatněný.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorsvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Filmové klasiky, oceňované seriály a dokumenty v prosinci na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 2. 12. 2025
Telly naděluje pod stromeček dvojnásobnou porci zábavy
Juraj Koiš 19. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix odkoupí klíčovou část Warner Bros. Discovery. Zaplatí přibližně 83 miliard dolarů
8. 12. 2025
Placená televize SledovaniTV spouští tři vlastní kanály s obsahem z videotéky
4. 12. 2025
Streamingová platforma prima+ přináší třetí řadu původních dokumentů Bez lítosti
4. 12. 2025
Sportovní přenosy bez zpětného zhlédnutí? Přístup televizí se různí
Čtěte dále

Sportovní přenosy bez zpětného zhlédnutí? Přístup televizí se různí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix odkoupí klíčovou část Warner Bros. Discovery. Zaplatí přibližně 83 miliard dolarů
    • Odešla jedna z nejznámějších osobností českého éteru. Ve věku 55 let zemřel Patrik Hezucký
    • Placená televize SledovaniTV spouští tři vlastní kanály s obsahem z videotéky

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter