• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Američané sledují online obsah na chytré televizi ve větší míře než Evropané

Juraj Koiš Publikováno 23. 10. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

V posledních třech letech došlo k nárůstu počtu odsledovaných minut u evropského publika přibližně o 25 procent. Evropští diváci na rozdíl od těch amerických ovšem stále ještě projevují velký zájem o tradiční lineární televizní vysílání přes satelit, kabel nebo přes anténu.

Chytrá televize Samsung s ukázkou aplikací populárních služeb v USA. Screenshot z prezentačního videa Samsung na YouTube

Díky různým aplikacím se chytrá televize v domácnosti dostává do popředí. Tímto způsobem lze sledovat například videa z YouTube nebo různé bezplatně dostupné streamingové služby a videotéky. Samozřejmostí jsou i placené a prémiové streamingové služby, které přes chytrou televizi už sledují i technicky méně zdatní uživatelé. Aplikace nejznámějších streamingových značek jsou totiž předinstalované právě na těchto televizních přijímačích.

Zajímavé je i to, že uživatelé před rokem 2021 sledovali multimediální obsah na různých zařízeních, především na PC a na mobilu. Nejnižší podíl mají dlouhodobě tablety, které pro tento účel využívají jen jednotky procent diváků. Ovšem chytrá televize je už „domovem“ on-line obsahu pro většinu lidí. Za poslední tři roky vzrostl počet lidí, kteří sledují obsah přes chytrou televizi, o přibližně jednu čtvrtinu.

Zvyklosti evropských a amerických diváků se přitom liší. Už několik průzkumů a studií ukázalo, že Američané sledují online obsah prostřednictvím chytré televize ve větší míře než Evropané.

Celkový průměrný čas sledování videoobsahu z internetu na obrazovce chytré televize je v USA přibližně úrovni 1 hodiny a 35 minut. Ovšem průměrný Evropan sleduje internetový obsah v chytré televizi jen zhruba 57 minut denně, i když trend je i v tomto případě jednoznačně rostoucí.

V posledních třech letech došlo k nárůstu počtu odsledovaných minut u evropského publika přibližně o 25 procent. Evropští diváci na rozdíl od těch amerických ovšem stále ještě projevují velký zájem o tradiční lineární televizní vysílání přes satelit, kabel nebo přes anténu. Tento fakt může souviset s tím, že evropské komerční televize mají méně časté reklamní brejky ve srovnání s americkými televizemi.

Zatímco běžná americká komerční televize přeruší vysílání reklamou až třikrát v rozmezí 30 minut, evropské televizní společnosti obvykle zařazují dva, maximálně tři bloky reklam v průběhu jedné hodiny. Tyto reklamní přestávky jsou však u evropských televizí delší než v USA.

Celkový průměrný čas sledování videoobsahu z internetu na obrazovce chytré televize je v USA přibližně úrovni 1 hodiny a 35 minut. Průměrný Evropan sleduje internetový obsah v chytré televizi jen zhruba 57 minut denně, i když trend je i v tomto případě jednoznačně rostoucí.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv freeiptv operátorpoznámky a glosypříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Na úspěšný večer Slavie v Lize mistrů naváže dnes trio českých klubů v Evropské lize a Konferenční lize
Juraj Koiš 23. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Na úspěšný večer Slavie v Lize mistrů naváže dnes trio českých klubů v Evropské lize a Konferenční lize
23. 10. 2025
Terestrika je stále nejlepší způsob k oslovení diváků na českém trhu. Pro menší televize ovšem může být příliš drahá
23. 10. 2025
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
22. 10. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Američané sledují online obsah na chytré televizi ve větší míře než Evropané
    • Na úspěšný večer Slavie v Lize mistrů naváže dnes trio českých klubů v Evropské lize a Konferenční lize
    • Terestrika je stále nejlepší způsob k oslovení diváků na českém trhu. Pro menší televize ovšem může být příliš drahá

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter