• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

DAZN nadhodnocuje sledovanost přenosů v Itálii až o 50 procent, míní regulátor

Juraj Koiš Publikováno 15. 2. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo sportovního kanálu DAZN1. Zdroj: Screenshot

Sportovní streamingová platforma DAZN je v Itálii terčem kritiky za to, že prý nadhodnocuje sledovanost fotbalových přenosů tamní nejvyšší soutěže Serie A, kterou tato platforma exkluzivně vysílá od začátku sezóny 2021/22. Italský regulátor AgCom už v září loňského roku zahájil proces ověření metodiky, kterou DAZN používá k vykazování sledovanosti svých sportovních přenosů. Nyní jsou k dispozici první výsledky této analýzy, podle které DAZN v posledních čtyřech hracích dnech fotbalové soutěže nadhodnotil reálnou sledovanost svých přenosů o 50 až 60 procent.

Sledovanost televizí je v Itálii měřena elektronickým měřením, které zajišťuje společnost Auditel, zatímco DAZN při měření své sledovanosti využívá interní data ze své vlastní platformy, které audituje agentura Nielsen. Italský regulátor však tvrdí, že rozdíl v datech mezi 50-60 procenty je nepřijatelný. Technická komise Auditelu k tomu dodává, že rozdíl v datech by měl být maximálně 10 procent, aby mohla být předmětná data relevantní.

Očividně se zde setkávají dva výrazně rozdílné přístupy k měření sledovanosti elektronických a online médií. Zatímco Auditel primárně měří sledovanost na televizních obrazovkách, DAZN do svých výsledků zahrnuje i sledování přes mobily a počítače. Z dosavadních zkušenosti z jiných trhů je však zřejmé, že sledovanost přes mobily je běžně v jednotkách procent, zatímco sledovanost přes počítač může oscilovat mezi 10 až 20 procenty.

Italský regulátor AgCom nicméně vydal rozhodnutí, že za jediná relevantní data sledovanosti považuje výsledky od Auditelu. To je důležitý vzkaz směrem k účastníkům trhu i reklamním klientům, kteří inzerují na kanálech DAZN.

Měřící agentura Auditel nicméně přislíbila, že ještě do konce března rozšíří své měření i na mobilní zařízení, počítače a další přístroje.

Připomeňme, že platfoma DAZN v Itálii vysílá svůj obsah prostřednictvím online streamingu, ale i přes několik standardních kanálů. Hlavní program DAZN1 je dokonce k dispozici i přes placené terestrické vysílání DVB-T a DVB-T2. Programy DAZN1 a DAZN2 lze sledovat i přes satelit v nabídce platformy Sky Italia.

Placená TV služba Sky Italia má k dispozici určité malé procento zápasů. Exkluzivní práva ke všem přenosům Serie A na italském trhu kontroluje právě značka DAZN.

Psali jsme: Platforma DAZN omezí souběžné sledování obsahu, klienti budou moci využívat pouze 1 zařízení
Další informace: Sportovní platforma DAZN stále více podporuje lineární vysílání přes satelit
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
daznevropaiptv operátoritálieplacená televizepříjem televizesatelitní televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD
Juraj Koiš 31. 10. 2025
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
Juraj Koiš 22. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Spor o výši poplatků za placené programy. Některé televizní společnosti prý mají přehnané požadavky
3. 11. 2025
Disney se dostal do sporu s Googlem. Jeho kanály zmizely ze služby YouTube TV
3. 11. 2025
Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
31. 10. 2025
Evropské zápasy Slavie a Sparty na programech ČT2 a Sport1
Čtěte dále

Evropské zápasy Slavie a Sparty na programech ČT2 a Sport1

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Spor o výši poplatků za placené programy. Některé televizní společnosti prý mají přehnané požadavky
    • Služba prima+ chystá premiéru nové kriminálky Noční operatér
    • Disney se dostal do sporu s Googlem. Jeho kanály zmizely ze služby YouTube TV

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter