• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Sportovní fanoušci v západní Evropě se postupně vrátili k placené televizi

Juraj Koiš Publikováno 18. 5. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Počet předplatitelů prémiových sportovních programů se v západní Evropě postupně vrací na hodnoty před začátkem pandemie Covid-19. Tvrdí to analytická společnost Dataxis ve svém nejnovějším reportu.

Pohled na grafiku sportovního přenosu ve videoslužbě YouTube. Ilustrační screenshot z YouTube.com

Několikaměsíční přerušení prakticky všech sportovních soutěží v průběhu roku 2020 vedlo pay TV operátory k výjimečným krokům, aby si udrželi své klienty. Jedním z kroků bylo například zmrazení předplatného sportovních programů na několik měsíců tak, aby jej klient nemusel platit v době výluky sportu. Standardní placené programy měl přitom i nadále k dispozici bez ohledu na to, že měl „platební prázdniny“.

Nejen tyto kroky mají za následek, že počet předplatitelů prémiových sportovních programů se podle Dataxis v západní Evropě postupně vrací na hodnoty před začátkem pandemie Covid-19.

V některých zemích operátoři cenu předplatného plně nekompenzovali, ale poskytli divákovi za stejnou cenu například plnou programovou nabídku, kterou by jinak neměl k dispozici. K udržení publika mělo sloužit i spojení lineárních programových nabídek s populárními streamingovými službami. Řada operátorů tak poskytla svým klientům bezplatně k dispozici například plnou nabídku videotéky Netflix nebo tehdy nové služby Disney+.

Operátoři, kteří neměli smlouvu s globálním partnerem se spoléhali na rozmanitost svých programových nabídek. Pokud jste pay TV operátorem, který se neorientuje výhradně na sport, můžete mít i v dnešní době vyhráno – alespoň v rámci možností. Podobných operátorů je na trhu placené televize většina.

Problémy mohou nastat pro společnosti, které nabízí svým klientům nejatraktivnější – to znamená nejdražší – sportovní přenosy v kombinaci s flexibilní délkou předplatného. Na pozoru by se měl mít především provozovatel služby DAZN, ale i Eleven Sports a další menší hráči s výhradní orientací na sport.

Další informace k tomuto tématu jsou k dispozici v angličtině na webu Advanced Television.

Doporučená analýza k tématu: Televize JOJ může se sportovním programem u operátorů narazit
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální kabelová televizedigitální satelitní televizeevropaiptv freeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
Juraj Koiš 22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
31. 10. 2025
Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD
31. 10. 2025
Disney dokončil proces sloučení své platformy Hulu se sportovní streamovací službou FuboTV
30. 10. 2025
Analýza: Význam spojení Discovery a Warner Media si naplno uvědomíme až za několik let
Čtěte dále

Analýza: Význam spojení Discovery a Warner Media si naplno uvědomíme až za několik let

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
    • Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD
    • Podzim plný záhad na FilmBox Stars

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter