• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Netflix a Disney+ omezují možnost bezplatného sledování na zkoušku

Juraj Koiš Publikováno 19. 10. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Centrála Netflixu v USA. Foto: media.netflix.com

Dva nejvýznamnější hráči na trhu globálního videostreamingu postupně omezují možnosti bezplatného sledování obsahu na svých vlastních platformách. Jejich byznys model počítá s tím, že každý divák a zájemce o exkluzivní obsah zaplatí pravidelné předplatné. Oba hráči však dlouhodobě nabízeli i možnost vyzkoušet si funkcionalitu aplikace a prémiový obsah po omezenou dobu zdarma. Rostoucí konkurence a obrovský divácký „apetit“ v době koronavirových opatření však přinutil obě společnosti, aby svou politiku částečně přehodnotily.

První vlna lockdownů letos na jaře podnítila prakticky všechny steamingové hráče, aby přišli s nabídkami volného sledování obsahu po omezenou dobu. Nyní se schyluje k druhé vlně lockdownů, která by rovněž mohla přinést alespoň částečnou možnost bezplatného „příjmu“. Provozovatelé však zároveň musí myslet i na své tržby.

Velcí hráči typu Netflix a Disney+ současnou krizi bez problémů ustojí. Pokud však jde o menší společnosti působící lokálně nebo regionálně, pro ně jsou tržby z předplatného klíčové. Potřebují nejen zaplatit svým partnerům za nabízený obsah, ale zároveň mají nutné náklady na technický provoz svých platforem. Rovněž musí počítat i s investicemi do budoucího obsahu, například do filmových a sportovních práv. A to je možné jen díky pravidelným příjmům od diváků, tedy konzumentů placených televizních služeb.

Související článek: Německá placená televize SKY nabízí přenosy Ligy mistrů a tvorbu Netflixu v HDR
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorplacená televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Podzimní novinky na Primě: rodinný seriál Polabí, kriminální Mladá krev a návrat show Ano, šéfe! Po devíti letech
Juraj Koiš 1. 8. 2025
Česká televize na podzim: StarDance na cestách, nové i známé seriály
Juraj Koiš 29. 7. 2025
Mohlo by vás zajímat
YouTube obsahově konkuruje televizím. V počtu odsledovaných minut ovšem dominují tradiční TV společnosti
4. 8. 2025
Služba Oneplay zařazuje všechny sportovní kanály od CANAL+, nabídne komplet Premier league
4. 8. 2025
Animované klasiky se vrátí do streamingu, budou k dispozici bezplatně
28. 7. 2025
Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?
Čtěte dále

Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • YouTube obsahově konkuruje televizím. V počtu odsledovaných minut ovšem dominují tradiční TV společnosti
    • Česká televize obměňuje zahraniční zpravodaje na pěti důležitých postech
    • Služba Oneplay zařazuje všechny sportovní kanály od CANAL+, nabídne komplet Premier league

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter