• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Pokles investicí do TV reklamy v roce 2020 nemusí být tak závratný jak se očekávalo

Juraj Koiš Publikováno 25. 6. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Globální hodnota sice vyznívá poměrně optimisticky, nemůže však přesně odzrkadlit situaci v jednotlivých regionech. Ve střední a východní Evropě může být pokles mnohem výraznější a zdejší komerční televize se s tím budou muset vypořádat.

Ilustrační fotografie – prezentační foto k televizi Samsung Q900R z oficiálního webu značky Samsung.com

Televizní společnosti spoléhající na reklamu mohou být po koronavirové pandemii z nejhoršího venku. Vyplývá to z předpovědi skupiny GroupM, která odhaduje globální pokles investicí do TV reklamy v roce 2020 na úrovni necelých 18 procent. To zní jako velmi optimistická předpověd vzhledem k tomu, že se ekonomika v mnoha regionech na 2 až 3 měsíce prakticky zastavila. Ve druhém pololetí 2020 se tedy očekává výrazné oživení reklamních investic a komerční televizní společnosti by se tak nemusely ocitnout ve výrazných ztrátách. Pokud přiměřeně přizpůsobí své investice do vysílaného obsahu, mohou se v nejbližších měsících významně stabilizovat.

Odhadovaný pokles ve výši 17,6 % přitom vůbec nezohledňuje investice do politické reklamy v souvislosti s listopadovou volbou prezidenta USA. Toto období patří k nejatraktivnějším pro tamní komerční televize. Výsledná cifra vyjadřující pokles investic tak bude patrně nižší než se odhaduje.

Pokud bude pokračovat vlna uvolňování současných omezení, lze počítat s výrazným růstem investic do televizní reklamy už od září letošního roku.

Globální hodnota sice vyznívá poměrně optimisticky, nemůže však přesně odzrkadlit situaci v jednotlivých regionech. Ve střední a východní Evropě může být pokles mnohem výraznější a zdejší komerční televize se s tím budou muset vypořádat. Konkrétní reálné hodnoty možného poklesu však nelze spolehlivě předpovědět. Není totiž jasné, jak se v dalších měsících vyvine situace ohledně koronaviru a zda náhodou nenastane nová fáze, která by si vyžádala další omezení podnikatelů. To vše ukáže až čas.

Pokud však bude pokračovat vlna uvolňování současných omezení, lze počítat s výrazným růstem investic do televizní reklamy už od září letošního roku. Další informace jsou k dispozici v angličtině na webu Advanced Television.

Doporučujeme: 5G sítě mohou výrazně zjednodušit přenášení živých událostí a sportovních přenosů
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropafrancieitálieněmeckousavelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Začíná US Open 2025. Oficiálně až v neděli, reálně už odstartovalo. Kde můžete sledovat zápasy?
Juraj Koiš 19. 8. 2025
Operátoři Skylink a freeSAT oficiálně zařazují kanál Nova Sport 6 do svých nabídek
Juraj Koiš 12. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Streamingová služba Peacock odškodní úřady za to, že neumožnila jednoduché zrušení předplatného
21. 8. 2025
Platforma Sky Deutschland přichází s novým řešením fotbalových přenosů pro hotely, bary a restaurace
21. 8. 2025
Česká PPF a italská MFE se přetahují o vliv nad německou komerční skupinou ProSiebenSat.1
19. 8. 2025
CBS News expanduje, ale pouze on-line. Původní zpravodajství z USA citelně chybí
Čtěte dále

CBS News expanduje, ale pouze on-line. Původní zpravodajství z USA citelně chybí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Streamingová služba Peacock odškodní úřady za to, že neumožnila jednoduché zrušení předplatného
    • Platforma Sky Deutschland přichází s novým řešením fotbalových přenosů pro hotely, bary a restaurace
    • Začíná US Open 2025. Oficiálně až v neděli, reálně už odstartovalo. Kde můžete sledovat zápasy?

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter