• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Warner Bros. Discovery se mělo příští rok v dubnu rozdělit. Nyní o něj soupeří konkurenti

Juraj Koiš Publikováno 27. 10. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Televize v domácnosti. Autor fotografie promofocus, fotobanka Pixabay.com

Ostrá konkurence na mediálním trhu občas způsobuje, že ani nejlépe placení manažeři a poradci se nevyhnou chybným rozhodnutím. Za nepříliš povedený krok lze považovat i sloučení kdysi konkurenčních skupin Discovery Communications a WarnerMedia pod jednu společnou značku Warner Bros. Discovery. O jejich sloučení se sice otevřeně nehovoří jako o neúspěchu, nicméně jsou zde jisté náznaky, že toto sloučení nezafungovalo tak, jak obě strany očekávaly.

Jedním ze zásadních nedostatků je fakt, že skupina dodnes provozuje několik streamingových platforem místo jedné společné. V některých zemích máte HBO Max, v jiných působí discovery+, a na některých trzích byly ještě donedávna k dispozici obě služby společně. To se ve světě fúzí a akvizic někdy stává. Skutečně není jednoduché sloučit dvě obří korporace pod jednu střechu. Každá větší společnost se specifická, a jejich společné fungování nemusí být efektivní a může výsledek může být rozpačitý.

Předpokladem pro toto tvrzení je fakt, že vedení skupiny Warner Bros. Discovery plánovalo příští rok v dubnu opětovné rozdělení na dvě různé skupiny – Warner Bros. A Discovery Global.

Cílem tohoto kroku mělo být umožnit každé z těchto společností, aby se soustředila na své klíčové silné stránky. Warner Bros. Se měl soustředit na produkci prémiových filmů a televizních pořadů a Discovery Global mělo i nadále spravovat portfolio placených programů a známých televizních značek Discovery Channel, Travel Channel nebo Food Network. Nárůst zájemců o akvizici celé skupiny Warner Bros. Discovery však vedl představenstvo k rozšíření svého strategického přezkumu.

Nyní je tedy na stole několik dalších možností. Mezi ně patří potenciální prodej celé společnosti, samostatné prodeje různých divizí Warner Bros. nebo Discovery Global nebo alternativní struktura, jako je fúze Warner Bros. s jinou konkurenční mediální skupinou a odštěpení Discovery Global jako menší samostatné společnosti.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropapoznámky a glosyusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
Juraj Koiš 22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Bezplatné streamingové služby mohou přilákat váhající diváky k placeným platformám
23. 10. 2025
Američané sledují online obsah na chytré televizi ve větší míře než Evropané
23. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
20. 10. 2025
SkyShowtime představuje oficiální trailer k druhé řadě seriálu Landman
Čtěte dále

SkyShowtime představuje oficiální trailer k druhé řadě seriálu Landman

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • SkyShowtime představuje oficiální trailer k druhé řadě seriálu Landman
    • Warner Bros. Discovery se mělo příští rok v dubnu rozdělit. Nyní o něj soupeří konkurenti
    • Atmedia představila obchodní politiku pro příští rok

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter