Bezplatné streamingové služby mohou přilákat váhající diváky k placeným platformám
V posledních letech se ukazuje, že vedle placených a prémiových pay-tv platforem je pro globální mediální skupiny velmi důležité i postupné zavádění bezplatných alternativ. Tyto bezplatné platformy ovšem ne vždy operují s cílem utržit významné prostředky z reklamy. Mnohdy je cílem především propagace prémiových streamingových platforem, a přilákání váhajících diváků k těmto službám.
Pokud byste v bezplatných internetových platformách hledali atraktivní sportovní přenosy, najdete je tam, ale pouze ze záznamu. Prémiové značky jako DAZN nebo beIN Sports vyhradily své volně dostupné kanály především pro archivní obsah, dokumenty a magazíny. Ano, najdou se i občasné živé přenosy, ovšem pouze z méně atraktivních soutěží. Skutečně prémiový sportovní zápas je na těchto programech ojedinělý, a je k vidění většinou jednou, maximálně dvakrát za měsíc.
Vzhledem k tomu, že diváci jsou zaplaveni přemírou propagace na placený obsah, velká část z nich si velmi opatrně vybírá, kterým placeným platformám dá přednost. A právě tam přichází možnost pro bezplatné internetové služby a FAST kanály, aby přilákaly pozornost těchto váhajících diváků a přinesly jim alespoň malou ochutnávku prémiového obsahu, i když s určitým zpožděním.
V případě sportovních přenosů jde tedy o časté záznamy velmi atraktivních utkání, které ovšem divák uvidí živě pouze tehdy, když si za ně připlatí. U původního seriálového obsahu zas jde o uvedení prvního dílu každé série, případně o reprízu celé nejstarší série, pokud už seriál dosáhl několika ročníků.
Přítomnost těchto produktů a značek v bezplatných FAST platformách nabízí velkým mediálním skupinám velmi efektivní způsob, jak oslovit diváky, kteří buď nemohou, nebo nechtějí zatím platit za prémiový obsah. Následně zde vzniká i možnost k vtažení tohoto diváka do světa skutečné placené televize, zejména formou bezplatného voucheru, který mu otevře prémiovou nabídku na určitou dobu.