Slovenský antimonopolní úřad prošetřuje omezení přetáčení reklam u největších komerčních televizí
Slovenský antimonopolní úřad PMÚ v minulém týdnu oznámil, že vede řízení vůči tamním největším komerčním televizním skupinám TV Markíza a TV Joj. Důvodem je zavedení omezení přetáčení reklam. Úřad obě televize podezírá ze zneužití dominantního postavení na trhu.
O případu podrobně informuje web Živé.sk. Podle úřadu PMÚ existují indicie, že televize uplatňují nepřiměřené obchodní podmínky vůči operátorům placených televizních služeb. Televizní společnosti vyžadují po operátorech implementaci technických omezení, která bránila divákům přetáčet reklamy. Operátoři tyto požadavky postupně zaváděli, což se přímo projevilo na komfortu při sledování archivu.
„Toto jednání mělo následně vliv na diváky, kterým se snížila flexibilita při sledování televize v důsledku omezení možnosti přetáčet reklamy na nejsledovanějších TV stanicích na trhu,“ popisuje úřad.
Úřad ve svém oznámení nicméně zdůraznil, že samotné zahájení správního řízení ještě neznamená, že došlo k jakémukoliv porušení pravidel ze strany televizí. Úřad v rámci řízení prověří veškeré dostupné důkazy a informace, a následně rozhodne.
Pro úplnost dodejme, že český Úřad na ochranu hospodářské soutěže ÚOHS letos v dubnu taktéž informoval o zahájení správního řízení kvůli podezření ze zneužití dominantního postavení na trhu. Toto řízení se mělo týkat jedné z českých komerčních televizních. Důvodem je možné porušení soutěžních pravidel v oblasti poskytování licencí k distribuci televizního obsahu, což podle úřadu mohlo poškodit jak spotřebitele, tak distributory či provozovatele převzatého vysílání.
Úřad podle svých pravidel nezveřejnil jméno dotyčné české televizní skupiny, které by se řízení mělo týkat. ÚOHS rovněž zdůraznil, že samotné zahájení správního řízení automaticky neznamená, že došlo k porušení zákona, nebo že bude na jeho konci uložena pokuta.
Psali jsme: ÚOHS se zabývá možným zneužitím dominantního postavení některé z komerčních televizí