• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV

Juraj Koiš Publikováno 9. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Skupina Paramount koncem letošního roku ukončí provoz některých hudebních stanic pod značkou MTV. V Evropě zachová pouze svůj hlavní kanál MTV Europe, který ovšem nevysílá hudbu. Nový vlastník Paramountu a MTV ovšem plánuje výrazné oživení této značky na americkém trhu, což by se postupně mohlo promítnout i do evropské verze.

Logo nejstarší a nejznámější hudební televize MTV ještě s původním dodatkem Music television. V dnešní době se MTV prezentuje bez tohoto dodatku, jelikož hudba je v jejím programu v menšině.

Nový vlastník mediální skupiny Paramount postupně přichází se strategii, jak oživit zájem diváků o některé velmi tradiční značky placené televize. Jednou z nich je i značka MTV, která byla zejména v 90. letech nejsilnější značkou hudebního vysílání v globálním měřítku. Vysílání MTV formovalo jednu celou generaci mladých diváků a tato značka se pro mnoho lidí stala kultovní. MTV byla přitom víc než jen standardní hudební televize – její značka dodávala prestiž hudebním festivalům, sama pořádala hudební a filmové ceny, a rovněž udávala trendy i v oblasti scripted reality shows.

Pro současnou mladou generaci ovšem tato značka již není zajímavá. A hudební televizní vysílání v éře online videa a sociálních sítí se ukazuje jako přežitek. Zájemci o videoklipy si mohou nyní pustit libovolnou písničku online, a nepotřebují k tomu lineárně vysílaný kanál. I to je důvod, proč skupina Paramount koncem letošního roku ukončí provoz některých především dekádových hudebních stanic pod značkou MTV. V Evropě zachová pouze svůj hlavní kanál MTV Europe, který ovšem nevysílá hudbu. Zaměřuje se jen na archivní díly lifestyle pořadů a reality shows původní produkce MTV. A čas od času zde můžete sledovat přenos z odevzdávání hudebních cen.

V některých zemích bude ovšem značka MTV zachována ve větším rozsahu. Například německá verze má vedle reality shows i velmi slušnou porci hudebního vysílání – podobně jako tomu bývalo u evropské verze v 90. letech.

Nový vlastník skupiny Paramount ovšem plánuje výrazné oživení této značky na americkém trhu, což by se postupně mohlo promítnout i do evropské verze. Svým způsobem jde o změnu strategického směřování, jelikož bývalý vlastníci Paramountu neměli zájem o výraznější rozvoj lineárních placených stanic. I to byl důvod, proč nakonec došlo k prodeji celého mediálního koncernu novému vlastníkovi – společnosti Skydance Media.

Vedení Paramountu si klade za cíl zvýšit relevanci této stanice, ovšem bez navýšení jejího rozpočtu. Rozpočty mediálních společnosti v USA jsou však výrazně předimenzované. Za jistých okolností je tedy možné snížit rozpočet stanice bez toho, aby se to odrazilo na kvalitě.

Screenshot z vysílání programu MTV 00s. Program MTV 00s na konci letošního roku přestane vysílat. Hlavní program MTV by se ovšem mohl dočkat výrazného programového oživení.

Hodně muziky za málo peněz?

Generální ředitel Skydance David Ellison se nyní zaměřuje právě na na oživení MTV. Podle informací byznysového deníku Wall Street Journal publikovaných v placené sekci webu svolal Ellison již před několika měsíci skupinu bývalých manažerů MTV do luxusní italské restaurace v západním Los Angeles, kde jim je požádal o novou strategii pro tuto kdysi ikonickou značku. Setkání proběhlo ještě v době, kdy skupina Skydance neměla kontrolu nad Paramountem, ovšem už dlouho jednala o převzetí.

Během pracovní večeře tehdy padla řada návrhů, jak oživit MTV. Mezi nimi bylo pořádání živých hudebních akcí, které by navázaly na energii z dob největší slávy této stanice, a využití jejího rozsáhlého archivu rozhovorů a hudebních dokumentů s ikonickými kapelami z 80. a 90. let. Právě rozsáhlý archiv MTV může být v tomto případě velmi významným artiklem. Bude ale velmi náročné jej efektivně využít, jelikož jednotlivé části archivu je potřeba ručně procházet a následně vyhodnotit jejich možné využití k produkci nových střihových pořadů.

Případné programové oživení MTV však přináší i další překážky. Vedení Paramountu si klade za cíl zvýšit relevanci této stanice, ovšem bez navýšení jejího rozpočtu. To může významně limitovat další rozvoj.

Rozpočty mediálních společnosti v USA jsou však výrazně předimenzované. Za jistých okolností je tedy možné snížit rozpočet stanice bez toho, aby se to odrazilo na kvalitě programu.

Paradoxně, právě střední Evropa může v tomto směru nabídnout velmi zajímavou inspiraci. Televizní společnosti v Česku, Slovensku nebo v Polsku přináší svým divákům poměrně zajímavou produkční a programovou kvalitu, ovšem s výrazně nižšími rozpočty než v západních zemích. Tradiční americké televizní společnosti tak mohou rozhodně ušetřit velkou část nákladů, pokud se naučí produkovat své pořady s menšími týmy než doposud.

Související článek: MTV podruhé v historii zrušila udílení svých evropských hudebních cen. Zatím neví, co dál
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeevropakabelová televizesatelitní televizeusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
9. 9. 2025
Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
5. 9. 2025
Spark TV vysílá původní dramatickou sérii stanice Sky Atlantic
4. 9. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
    • Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
    • Platforma Plex informovala o možném úniku údajů, uživatelé si musí změnit heslo

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter