• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera

Juraj Koiš Publikováno 9. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ilustrační foto Pixabay.com

Evropský klubový fotbal má za sebou první reprezentační přestávku. Většina klubových fotbalových soutěží na kontinentu startovala v polovině srpna. Zajímavé ovšem je, že francouzská nejvyšší soutěž Ligue 1 odstartovala na domácím trhu bez nejsilnějšího vysílacího partnera. Tím je operátor CANAL+. Tato pay-tv platforma je v dlouhodobých sporech s tamní Ligovou fotbalovou asociací kvůli několika nepochopitelným rozhodnutím zástupců asociace. A spory se nepodařilo vyřešit ani několik týdnů po začátku nové sezóny.

Zjednodušeně řečeno, spor se týká minulých let, kdy ligová asociace nutila CANAL+ platit výrazně větší částky za vysílací práva, navzdory tomu, že tento vysílatel měl k dispozici jen velmi malou porci práv. Naproti tomu jeho konkurenti, kteří vysílali většinu zápasů, platili za své balíčky menší sumu. CANAL+ dával dlouhodobě najevo svou nespokojenost s přístupem ligové asociace, což vygradovalo do několika soudních sporů.

Selektivní přístup asociace nicméně ekonomicky nefungoval, a všichni významní hráči se postupně stáhli z boje o vysílací práva. Když to znovu mírně zjednoduším, investice do francouzských fotbalových přenosů se nikomu z významných hráčů nevyplatily. Proto od nové sezóny 2025/26 přišla ligová asociace s řešením, že spustí svůj vlastní ligový fotbalový kanál, a bude nést veškeré obchodní riziko spojené v prodejem placených balíčků.

Poprvé v historii tak mohou nejvyšší domácí soutěž nabízet všichni významní hráči v zemi, ovšem jen v rámci příplatkového balíčku, jehož výnosy poputují přímo Ligové asociaci, a potažmo fotbalovým klubům, které ji tvoří.

CANAL+ se ovšem drží stranou, jelikož nechce ukončit dlouhodobé soudní spory, které s ligovou asociaci vede. Ovšem právě urovnání těchto sporů má být podmínkou k tomu, aby se obě strany mohly domluvit na nové spolupráci ohledně šíření fotbalových přenosů.

CANAL+ má samozřejmě zájem šířit domácí fotbalové přenosy, a obzvlášť v situaci, kdy je mají k dispozici prakticky všichni konkurenti. Nicméně odmítá podmínku ligové asociace, aby stáhl své probíhající soudní spory bez kompenzace.

Strategie šířit ligové přenosy u všech operátorů se francouzské klubové asociaci vyplatila. V prvním týdnu si ligový fotbalový kanál získal více než 600 tisíc předplatitelů. Předchozí držitel práv DAZN měl jen přibližně půl milionu předplatných, ovšem podle medializovaných informací účtoval za přenosy zhruba 40 euro měsíčně, jelikož za vysílací práva platil 400 milionů euro ročně.

Francouzská ligová asociace požaduje jen 15 euro měsíčně, a přidává k tomu i různé množstevní slevy. I proto se jí podařilo přilákat více platících diváků než v předchozích letech. Celkové příjmy z placených přenosů však budou zcela jistě výrazně nižší než zamýšlených 400 milionů euro ročně.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropafrancie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
9. 9. 2025
Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
5. 9. 2025
PPF prodává svůj podíl v ProSiebenSat.1. Souboj o vliv vyhrála italská MFE
28. 8. 2025
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Čtěte dále

Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
    • Fotbalová sezóna ve Francii je i nadále bez nejsilnějšího vysílacího partnera
    • Platforma Plex informovala o možném úniku údajů, uživatelé si musí změnit heslo

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter