Německá Sky ukázala, že se obejde i bez konferenčních přenosů. Zavedla Multiview a Watchparty
Je vůbec možné sledovat několik fotbalových zápasů současně, aniž byste mezi nimi přepínali? Německá pay-tv platforma Sky ukázala, jak lze tento problém řešit. V jejím případě šlo o poněkud nouzové řešení, jelikož poprvé po takřka 30 letech se musela úplně obejít bez svého ikonického sobotního konferenčního přenosu. A přinesla dvě různá řešení.

Pohled do zaplněné Allianz Areny v Mnichově. Ilustrační foto: Unsplash.com, autor Josip Ivankovic
Něco podobného předvedla i německá Sky v reakci na fakt, že tradiční konferenční přenos se od nové sezóny přestěhoval exkluzivně na konkurenční platformu DAZN. Samotná Sky ovšem o jednotlivé zápasy nepřišla. I nadále exkluzivně vysílá všechny sobotní zápasy včetně večerního zápasu týdně, a navíc má k dispozici úplně exkluzivně i páteční předehrávku, která byla v předešlých letech pouze na DAZN. Platforma DAZN si dokázala uhájit pouze nedělní zápasy, a k tomu získala zmíněnou sobotní konferenci.
Nyní se však ukazuje, že exkluzivita k sobotnímu konferenčnímu přenosu nemusí být tak významná, jak se původně zdálo. Sky totiž využila vlastnictví všech jednotlivých zápasů k tomu, aby je přehledně uspořádala do speciálního kanálu s názvem Multiview. V rámci tohoto přenosu můžete sledovat jeden zápas ve větším náhledu, a zbylé čtyři přenosy v menších náhledech. Ve všech případech máte informaci o aktuálním stavu a probíhající akci.
Psali jsme: Platforma Sky Deutschland přichází s novým řešením fotbalových přenosů pro hotely, bary a restaurace
Studiová Watch party v průběhu zápasu
Pro běžného sportovního fanouška to znamená, že si nemusí platit dvě platformy současně, aby mohl sledovat konferenci. Samotný konferenční přenos sice stále ještě nabízí výrazně zajímavější zážitek ze sledování, ovšem funkce multiview může u části publika zmíněný konferenční přenos nahradit.
Sky rovněž zavedla nový druh přenosu s názvem „Watch party“, kde hosté ve studiu sledují všechny zápasy současně, ale divák je nevidí. Má k dispozici jen jejich improvizované komentáře a hodnocení, a samozřejmě vidí aktuální stav všech zápasů.
Watch party sice není na německém televizním trhu novým prvkem, ovšem je rovněž reakcí skupiny Sky na fakt, že diváci si stále ještě žádají i konferenční přenosy. Zde je vidět, že Sky dělá různé legitimní kroky k tomu, aby přechod fotbalových fanoušků ke konkurenci co nejvíc zpomalila.
Mimochodem, prvek „watchparty“ v minulosti velmi často využívala bezplatná sportovní televize Sport1, která tímto způsobem přinášela divákům dojmy ze zápasů fotbalové Ligy mistrů nebo Evropské ligy. Šlo v podstatě o dávnou podobu dnešních podcastů, kde influenceři na sociálních sítích sledují určitou událost společně se svým publikem, a umožňují divákům zapojit se do děje. Watchparty je tedy snaha tradiční televize o interaktivitu se svými diváky.
Tento způsob přenosu v dnešní době sice nemá velkou naději na komerční úspěch, ovšem v dobách před 10-15 lety šlo o velmi inovativní prvek. A i když vám podobný formát zřejmě přímý zisk nepřinese, stále může jít o velmi zajímavý doplňkový pořad, který lze efektivně využít k obohacení programové nabídky u tradičních pay-tv platforem.