YouTube obsahově konkuruje televizím. V počtu odsledovaných minut ovšem dominují tradiční TV společnosti
YouTube je nyní prvním místem, kam zamíří mladší diváci, jakmile zapnou televizi. Tato platforma je nyní druhou nejsledovanější internetovou televizní službou ve Spojeném království, hned za BBC a před ITV. Podle výroční zprávy britského regulátora Ofcom ale tradiční televizní společnosti dominují v obsahu, který je sledovaný na hlavním televizoru v domácnostech.
Celkově lidé v roce 2024 trávily sledováním televizního vysílání o 4 % méně času než v předchozím roce. Průměrná doba sledování obsahu na televizních přijímačích poklesla na 2 hodiny 24 minut denně. Klesající trend souvisí zejména s tím, že mladší diváci ve věku od 16 do 24 let prakticky nesledují lineární televizní vysílání. Průzkum uvádí, že lidé v této věkové kategorii sledovali denně v průměru pouze 17 minut živého – tedy lineárního – televizního vysílání. A méně než polovina diváků této věkové skupiny sledovala televizi alespoň jednou týdně.„Když mladší diváci vezmou do ruky televizní ovladač, jako první se jim vybaví YouTube. Vidíme však také známky toho, že se k této platformě obracejí i starší dospělí,“ říká Ed Leighton, pověřený ředitel Ofcomu pro strategii a výzkum.
Průměrné počty odsledovaných minut na YouTube jsou i přesto relativně nízké. Lidé v domácnosti sledovali YouTube v roce 2024 přibližně 39 minut denně, z toho 16 minut přes hlavní televizor. Nízký průměrný čas může souviset s tím, že mladší lidé mnohem více oblibují krátká videa a kratší formáty.
Platforma YouTube přitom v posledních letech prošla obsahovou změnou, kdy stále víc tvůrců přináší obsah a formáty podobné tradiční televizi. Jde především o recenze a magazíny, delší studiové rozhovory, reportážní dokumenty nebo herní pořady.
Svůj obsah na platformě YouTube ve stále větší míře zpřístupňují i tradiční vysílatelé. U britského trhu jde o skupiny ITV a Channel 4, které zpřístupňují na svých kanálech pořady vlastní tvorby v plné délce a ponechávají si kontrolu nad vloženými reklamami.