• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Únava diváků z placeného streamingu? Až 42 procent klientů se domnívá, že za streaming platí moc

Juraj Koiš Publikováno 25. 7. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

V globálním průzkumu, který sbíral data od platících klientů streamingových platforem v 11 zemích, se ukázalo, že až 42 % uživatelů se domnívá, že za streamovací platformy platí příliš moc. Další zajímavý údaj zní, že reklama v placených balíčcích je pro 52 procent lidí více či méně nepřijatelná.

Online streaming, VOD a OTT aplikace. Ilustrační foto Pixabay.com

Globální hráči na trhu prémiových streamingových platforem sice diváky přímo neztrácí, nicméně už několik průzkumů a studií potvrdilo, že se začíná projevovat určitá „únava“ klientů z placeného streamingu, v angličtině označovaná slovy „streaming fatigue“. V posledních týdnech došlo k potvrzení tohoto předpokladu v rámci studie Global Streaming Study 2025 poradenské společnosti Simon-Kucher. Až 42 % uživatelů v průzkumu uvádí, že za streamovací platformy utratí příliš moc.

Samotná studie přitom byla založená na údajích od více než 12 000 uživatelů z 11 zemí ukazuje. Pokud tedy zprůměrujeme velikost vzorku, na každou zkoumanou zemi připadá zhruba 1100 respondentů.

Až 88 procent z nich sleduje stejný nebo větší objem streamovaného obsahu než v roce 2024 – tento trend zůstává meziročně stabilní. Přesto se začíná projevovat únava z předplatného: 35 procent uživatelů uvádí, že v příštích 12 měsících plánuje zrušit alespoň jednu službu.

Přibližně 48 procent z těch, kdo uvažují o zrušení minimálně jedné služby, zároveň říkají, že by zůstali, kdyby byly k dispozici levnější možnosti podporované reklamou. Reálně to ale znamená, že až pro 52 procent respondentů je reklama v placených streamingových balíčcích více či méně nepřijatelná.

Studie zároveň přináší poznatek o tom, že i mladší diváci začínají stále více vnímat přínos lineárního – tedy živě vysílaného obsahu – v streamingových platformách, pokud je tento obsah poskytován bezplatně nebo za určitý jednorázový poplatek. Přibližně 30 procent uživatelů považuje živé přenosy – od sportu a koncertů až po aktuální zprávy a kulturní události – za „velmi atraktivní“.

Stále oblíbenější jsou u některých diváků i streamingové programové balíčky poskytované prostřednictvím telekomunikačních operátorů. Až 51 procent celosvětových předplatitelů uvádí, že podobné balíčky služeb, tzv. „bundly“, využívá.

Zejména poslední údaj je velmi zajímavý vzhledem k tomu, že na českém trhu je využití streamingu v kombinaci s jinými službami telekomunikačních operátorů poměrně nízké. Zástupci někdejší platformy Voyo – dnes Oneplay – i zástupci konkurenční služby prima+ se v minulosti vyjádřili, že podíl klientů, kteří si platí jejich prémiové balíčky přes jiného operátora, tvoří zhruba 15 procent.

Jak je vidět na příkladech ze zahraničí, potenciál bundlingu telekomunikačních služeb s prémiovými streamingovými službami je výrazně vyšší.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorsvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Služba Telly odstartovala podzimní sezonu. Představila nový slogan a velmi atraktivní MAXI balíček
12. 9. 2025
Irdeto posílilo protipirátská opatření u živých sportovních přenosů. Ztíží využívání VPN služeb
11. 9. 2025
Rekordní sledovanost letošního US Open na Eurosportu a HBO Max
10. 9. 2025
V tomto týdnu představí svůj podzimní program Česká televize i TV Prima
Čtěte dále

V tomto týdnu představí svůj podzimní program Česká televize i TV Prima

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Služba Telly odstartovala podzimní sezonu. Představila nový slogan a velmi atraktivní MAXI balíček
    • Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
    • Irdeto posílilo protipirátská opatření u živých sportovních přenosů. Ztíží využívání VPN služeb

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter