• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení

Juraj Koiš Publikováno 11. 7. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Televizní stanice TCM začala vysílat v dubnu 1994 na americkém trhu. O pět let později se tato značka objevila i v Evropě. Původně ji na českém a slovenském trhu šířila většina kabelových operátorů. Ovšem chybějící lokalizace způsobila, že ji operátoři postupně vyřadili z nabídek.

Logo programu TCM. V pozadí je použita ilustrační fotografie z fotobanky Pixabay.com

Ikonický filmový kanál TCM, který přibližně 25 let působil i na českém a slovenském trhu – v 90. letech ještě pod značkou TNT Classic Movies – bude zachován i po rozdělení skupiny Warner Bros. Discovery. Ještě koncem loňského roku jsme informovali, že WBD se rozdělí dvě části. Produkční část dostane název Studios and Streaming Group, která zajistí výrobu obsahu. Druhou korporací, která vzejde z rozdělení, bude Global Networks, a ta bude řídit distribuci všech existujících kanálů a značek. Součástí této distribuční části budou i licenční smlouvy a jednání s operátory placené televize v jednotlivých zemích.

Zajímavé přitom je, že lineární televize CNN, Discovery, Travel Channel nebo TLC se zařadí pod Global Networks. Ovšem filmová televizní stanice TCM bude jako jediná působit v rámci obou korporací. Vedení Warner Bros. Discovery tímto krokem dává najevo, že značku TCM hodlá zachovat nejen jako tematickou sekci v rámci streamingové aplikace HBO Max, ale i jako samostatný televizní kanál vysílající lineárně. TCM má přitom dlouhou tradici. V různých zemích působí přes 30 let.

Televizní stanice TCM začala vysílat v dubnu 1994 na americkém trhu. O pět let později byla tato značka zavedena i v Evropě. Původně ji na českém a slovenském trhu šířila většina kabelových operátorů. Ovšem chybějící lokalizace způsobila, že operátoři TCM postupně vyřadili z nabídek. Program zůstal velmi dlouhou dobu dostupný jen u někdejších operátorů UPC a DIGI TV, a svou přízeň mu prokazoval i operátor O2. Před šesti lety ale tehdejší vlastník Warner Media stáhl tento program z oficiální distribuce v ČR.

Značka TCM je i nadále přítomna ve streamingové službě HBO Max, kde má svou vlastní obsahovou sekci. Obsah programu TCM se v různých zemích výrazně liší. Americká verze nabízí především snímky z období 50. – 70. let minulého století. Evropské verze však měly mnohem širší programový záběr. Mezinárodní verze, která byla dostupná i v ĆR a na Slovensku, vysílala i snímky z 90. let. Britská verze dokonce vysílala i filmy tohoto milénia, některé snímky nebyly starší než 15 let.

Nejpokrokovější byla ovšem skandinávská verze, která s programem různě experimentovala. Program Nordic TCM se měnil prakticky každý půlrok. V důsledku toho však ztrácel své nejvěrnější diváky a nedokázal přilákat nové. I proto skončil ještě v roce 2017.

Nejdéle v Evropě vysílala britská verze tohoto programu, která ukončila vysílání 7. července 2023. Americká verze ovšem vysílá i nadále, a kromě USA je dostupná i v Kanadě nebo v jihoamerických zemích.

Doporučená archivní analýza: Kdysi velmi zajímavý filmový kanál TCM potichu mizí z Evropy
Magazínový materiál k výročí legendy: Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
hbo maxplacená televizepoznámky a glosyusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
9. 7. 2025
MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
9. 7. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter