• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Warner Bros. Discovery se rozdělí do dvou samostatných korporací. Oddělí streamingové aktivity

Juraj Koiš Publikováno 10. 6. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo mediální skupiny Warner Bros. Discovery

Obří mediální skupina Warner Bros. Discovery po předchozím sloučení dvou mediálních korporací Warner Media a Discovery Communications nyní připravuje rozdělení celého podniku znovu na dvě části. Tentokrát je cílem oddělit své produkční a streamingové aktivity od lineárních televizních stanic, které tato společnost vlastní. Vedení proto oznámilo, že v nejbližších měsících vzniknou dvě samostatné společnosti WBD Streaming & Studios a WBD Global Networks, které budou v obou případech veřejně obchodovatelné na burze. Dosavadní prezident a generální ředitel WBD David Zaslav se stane šéfem Streaming & Studios, a finanční ředitel Gunnar Wiedenfels bude řídit Global Networks.

K podobnému kroku se postupně odhodlávají i další globálně působící mediální korporace, nedávno své lineární kabelové programy vyčlenil do samostatné společnosti například Comcast. V případě WBD je ale cílem oddělit streaming od dalších aktivit tak, aby bylo možné jej efektivněji rozvíjet.

Navzdory tomu je možné a pravděpodobné, že společnost provozující tradiční placené televizní programy bude v nejbližších letech silnější než streamingová část. Důvodem je prostý fakt, že lineární televizní společnosti WBD těží z kontraktů s kabelovými a satelitními operátory, a díky poplatkům za šíření má tato skupina zajištěny stabilní příjmy i do budoucna.

Na druhou stranu, streamingová společnost bude muset usilovat o prostředky přímo od diváků formou flexibilního předplatného. A nebude mít jisté lukrativní příjmy od prostředníků na trhu placené televize.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropausa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
11. 9. 2025
Rekordní sledovanost letošního US Open na Eurosportu a HBO Max
10. 9. 2025
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
9. 9. 2025
Terestrická platforma je velmi drahá. CANAL+ ve Francii se rozhodl ji opustit
Čtěte dále

Terestrická platforma je velmi drahá. CANAL+ ve Francii se rozhodl ji opustit

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Služba Telly odstartovala podzimní sezonu. Představila nový slogan a velmi atraktivní MAXI balíček
    • Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
    • Irdeto posílilo protipirátská opatření u živých sportovních přenosů. Ztíží využívání VPN služeb

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter